Jump to content

Distributieriem MK7.5 --> hoge vervangingskosten?

Recommended Posts

Ik ben aan het rondkijken naar een Ford Fiesta MK7.5, de meeste die te koop staan zijn uit bouwjaar 2013. De distributieriem interval bij de MK7.5 is 10 jaar, volgend jaar moet dus de distributieriem vervangen gaan worden. 

Ik heb bij de Ford garage, Vakgarage en Kwikfit een offerte opgevraagd. Bij Ford en de Vakgarage kwam dit uit op € 1250,- en bij Kwikfit op € 1030. 
Vrij fors voor een auto met een gemiddelde verkoopprijs  tussen de 6.5k en 8.5k.

Waar laten jullie je distributieriem vervangen? Ik vind dit toch echt een flinke kostenpost, vooral omdat ik niet van plan ben om deze auto 10 jaar te gaan rijden. 

Tips? :)

Vaak word de riem al wel eerder vervangen voor de zekerheid.

Koop een fiesta waarvan de riem al vervangen is.

Zo niet heb je een punt om over de prijs te onerhandelen naast de auto. 

Ik heb een 1.0 ecoboost uit april 2014 met nu 83.000km op de teller en is altijd dealeronderhouden (dus elk jaar de juiste olie). Is het dan wijsheid om bv wat eerder de distributieriem te laten vervangen of is voorjaar 2024 een prima moment?

23 hours ago, Nielsicq said:

Niks is zeker in het leven maar ik zou hem laten zitten tot 2024.

voor het zelfde geld wil je voor die tijd wat anders 😅

Da is.. maar heb m pas sinds 2021 en werd twee maanden geleden verrast door een lekkage in de turbo die me behoorlijk wat centen gekost heeft. Dus ben wat voorzichtig geworden.

Met een distributieriem zou ik zelf nooit "tot het gaatje" gaan, want als ie wel knapt na z'n 9e jaar ben je echt de sigaar en wordt het pas echt duur......

Misschien is vervanging volgend jaar (2023) dus "de gulden middenweg"?

On 26-7-2022 at 15:06, NeverDespair said:

Met een distributieriem zou ik zelf nooit "tot het gaatje" gaan, want als ie wel knapt na z'n 9e jaar ben je echt de sigaar en wordt het pas echt duur......

Misschien is vervanging volgend jaar (2023) dus "de gulden middenweg"?

Die gedachte begon ook bij mezelf al op te komen. Alvast maar gaan sparen dan.. ;]

Share

• Create New...