Jump to content

Olie temperatuur weergeven Ford Fiesta ST Mk-8

Recommended Posts

He Ford Fanaten, 

Ik vroeg me af of het mogeljk is om je olie temperatuur te kunnen monitoren in de ford Fiesta St Mk8 of te kunnen weergeven in je display en zo ja hoe doe ik dat. 

Alvast Vriendelijke Bedankt. 

Martijn 

In de auto zelf is het helaas niet te zien, dat vond ik ook vervelend bij de Fiesta. Maar misschien dat je met een OBD plug en een app de informatie kunt uitlezen. Zelf echter geen ervaring mee, dus niet 100% zeker of dat kan.

Ik ga idd voor een OBD optie met een app op de telefoon. Als ik deze app nou eens werkend kan krijgen via apple carplay zou helemaal mooi zijn. 
Zijn hier al mensen die Netfilx en Youtube kunnen weergeven op hun Ford Apple carplay stysteem

On 12-7-2022 at 19:17, FiestaST32 said:

Ik ga idd voor een OBD optie met een app op de telefoon. Als ik deze app nou eens werkend kan krijgen via apple carplay zou helemaal mooi zijn. 
Zijn hier al mensen die Netfilx en Youtube kunnen weergeven op hun Ford Apple carplay stysteem

Ik heb vorig jaar een OBD reader gekocht van Veepeak en gebruik dit I.c.m. met de app car scanner.

Je kan dan je eigen dashboard maken met verschillende info, o.a. Olie temperatuur. 

misschien dat ik hem binnenkort wel verkoop, heb de Mountune flash gekocht en kan het daarmee nu ook realtime uitlezen. 

Reeds een OBD2 scanner gekocht met wifi. De app Car Scanner werkt perfect en hier kan je idd mooie gratis grafieken maken van onder andere je olie temperatuur. 
Nu nog een mooie layout verzinnen. Top 

Bedankt !

On 16-7-2022 at 21:04, Black-mk8-ST said:

Ik heb vorig jaar een OBD reader gekocht van Veepeak en gebruik dit I.c.m. met de app car scanner.

Je kan dan je eigen dashboard maken met verschillende info, o.a. Olie temperatuur. 

misschien dat ik hem binnenkort wel verkoop, heb de Mountune flash gekocht en kan het daarmee nu ook realtime uitlezen. 

Kan je die Mountune app of car scanner op 1 of andere manier weer geven in Apple Carplay ?

2 hours ago, FiestaST32 said:

Kan je die Mountune app of car scanner op 1 of andere manier weer geven in Apple Carplay ?

Helaas niet. Apple heeft restricties voor CarPlay. Er mogen alleen bepaalde type apps in. Dit soort apps zijn helaas niet beschikbaar op CarPlay.

5 hours ago, Nielsicq said:

Je iPhone jailbreaken schijnt mogelijkheden te bieden.

Ja klopt of een kastje kopen dan hoef je die iphone niet te jailbreaken. Eens even kijken hoe of wat er mogelijk is. Ik kies voor de makkelijkste optie.

Share

• Create New...