Jump to content

Tellerklok inleren

Rban
 Share

Recommended Posts

Is er iemand hier op het forum die een tellerklok kan inleren. Het blijkt dat in mijn fiesta van 2006 een verkeerde zit, waar door niet alles werkt zoals het hoort. Km stand maakt niet uit, deze kan ik doorgeven bij de rdw en dan klopt alles weer. Als het lukt omgeving Amersfoort 

Weet niet hoe handig je met computers bent maar je zou het zelf kunnen doen met forscan. Zelf heb ik geen ervaring met de MK6 (2006) maar als je beide sleutels hebt moet het wel lukken.  

waarom denk je dat er een verkeerd paneel inzit? 

Oké, heb net forscan besteld. Ben er enigszins bekent mee via vagcom. Waarom ik dat er een verkeerd paneel in zit is, spiegels klappen niet in bij op of van slot, geen buiten temp, kan niet wisselen tussen tijd en alle andere functie. Als ik nu de andere er in doe kan dat allemaal in eens wel

Top.

als er een ander paneel is ingezet, zou ik eerst even checken of de asbuilt van jou Auto er wel inzit en niet van een andere. als dit bij de mk7 en mk8 is kun je dit soort dingen krijgen. Neem aan dat dit bij de mk6 netzo is.

Wat is een asbuilt een wat doet dat? 

Denk dat ik nu de juiste tellerklok heb liggen. De gene die er in zit heeft 2 pennetjes er op zitten aan de voorkant om je dag teller op nul te kunnen zetten en door een soort menu te kunnen gaan (dit werkt nu niet). Terwijl ik die op de richtingaanwijzer heb zitten. En ondanks dat ik de auto niet kan starten met de nieuwe, ik nu wel overal bij kan in het menu. En kan zien wat mijn verbruik is hoeveel km ik nog kan op de tank en welke radiozender ik luister comfort blinker instellen 1 of 2 deuren van slot. Hoop dat het lukt om de tellerklok in te leren dat ik dan meteen van een aantal problemen/storingen af ben. Een kopie maken van de oude tellerklok kon niet ivm ander type processor en er zit helaas geen eeprom in deze tellerklokken. 

Asbuilt is de configuratie van de auto. Wat ik eerder al aangaf ik heb geen ervaring met de mk6. 

waarschijnlijk  zul je dus de configuratie moeten laden van jou chassisnummer in de tellerklok. Daarnaast de sleutels inleren. 
voordat je hieraan begint zou ik wel me gaan verdiepen in forscan. De mogelijkheden zijn anders dan vagcom.

• 2 weeks later...

Heb het programma binnen, werkt echt anders. Heb uiteindelijk bij een bedrijf de tellerklok laten inleren. Kan nu bij bepaalde functies, nu verder met de rest van de storingen 

Share

• Create New...