Jump to content

Fiesta MK7 1.0 Ecoboost 100pk tunen: zie door de bomen het bos niet meer

ElPolloDiablo
 Share

Recommended Posts

Zoals sommigen van jullie wellicht in mijn voorsteltopic al gelezen hebben, heb ik enigszins noodgedwongen mijn 2013 Focus ST MK3 moeten verkopen en heb ik een 2014 Fiesta 1.0 Ecoboost 100pk teruggekocht.

Om niet volledig in een vermogensgat terug te vallen, wil ik hem chippen. Her en der al gelezen dat 140pk makkelijk moet kunnen. De eerste optie die vrijwel gelijk naar voren kom, is laten chippen bij Unlimited Tuning. Die garanderen mij dat 145pk veilig is voor de minder sterke versnellingsbak van de 100pk versie omdat ze rekening daarmee houden en geen boost spikes toepassen.

Dat klinkt goed, maar ik ben liever zelf in controle als ik bijvoorbeeld voor garantie terug naar de dealer moet. Dan kom ik uit op een module van veelal Engelse bedrijven waarmee je zelf hun mappings kan inladen. Bijvoorbeeld Pumaspeed, Collins Performance en Bluefin levert dit. De prijzen zijn ongeveer hetzelfde. Maar wat zijn hier de voor- en nadelen van en welke optie is het best?

Bedankt alvast.

Ik zie dat Mountune ook voor de MK7 1.0 chip levert incl handheld afstandsbediening. Natuurlijk kunnen ze bij de dealer ook gewoon uitlezen dat je auto gechipt is, dus hoeveel zin het heeft met een module vraag ik mij af.

Mountune is voor mij de enige optie omdat zij het langst met Ford bezig zijn. Anders zou je eens langs Mebu moeten gaan, daar zullen ze vast wel iets van Revo hebben. 

Edit: never mind. Ik zie dat de tune van Mountune alleen geschikt is voor de 125pk Fiesta.