Jump to content

Niet geheel vrijwillig van Focus ST MK3 naar Fiesta 1.0 MK7.5

Recommended Posts

Hallo Fiesta liefhebbers,

Geheel volgens etiquette stel ik me maar even netjes voor. De naam is Stephan, 37 jaar en geboren en getogen in Dordrecht. Ik ben motorrijder in hart en nieren en heb dan ook zodra ik 18 werd mijn motorrijbewijs gehaald na jaren achterop gezeten te hebben bij pa. Mijn autorijbewijs kwam pas later. Ik gaf nooit veel om auto's.

En toch.. had ik altijd een liefde voor de Focus ST. Die heb ik dan ook na lang zoeken vorig jaar gevonden. Dolblij mee. Maar helaas is er het één en ander veranderd in mijn financiële situatie waardoor ik onlangs besloten heb dat de Focus ST gewoon maandelijks teveel geld kost. Dus heb ik hem verkocht met enig pijn in het hart en ga ik morgen een 2014 Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium 100pk met ST-Line accessoires ophalen. Dat was een gevalletje "daar loop je tegenaan": staat bij de Ford dealer in Maasdam, eerste eigenaar, nieuw verkocht door deze Ford dealer en daar altijd in onderhoud geweest. Geen afleverkosten, volledige beurt bij afleveren en een jaar garantie. Zowel binnen- als buitenkant werkelijk in nieuwstaat. Kreeg ook nog eens een héle mooie prijs terug voor mijn ST dus qua gevoel zat dat helemaal goed.

Ik heb me hier vooral aangemeld om meer over tuning te weten te komen, want die 100pk is heel magertjes uit een Focus ST komende. Maar ik heb expres de 100pk genomen omdat dat in prijs scheelt en toch makkelijk naar de 140pk te tunen is. De vraag is nu nog, rijd ik langs bijv. Unlimited Tuning of schaf ik bijv. een Pumaspeed, Collins Performance of Bluefin mapping aan.

We zien elkaar hier vast.

IMG-20220609-WA0001.jpg

IMG-20220609-WA0002.jpg

IMG-20220609-WA0003.jpg

Welkom 😉

Mooi verhaal, jammer dat je de focus ST weg moet doen maar toch veel plezier met de fiesta st-line 👌👍 

Grtjs van een motorrijder regio Breda en hopelijk binnen kort ook een nieuwe fiesta st-line vignale rijder als hij geleverd word 😉

Dank allemaal.

En natuurlijk wat foto's geschoten vanavond. Ik was bang dat het allemaal zou tegenvallen na de Focus ST maar ik moet heel eerlijk toegeven, ik ben er ontzettend blij mee en vind het een heel fijn en leuk wagentje! 

Welkom hier! Had jij ook niet een topic op het AW-forum onlangs? Het verhaal komt me bekend voor (Focus ST te duur in gebruik, zoektocht naar bijvoorbeeld een Fiesta). Kan dat topic zo even niet terugvinden, maar dat is dan ofwel toeval, ofwel de zoektocht is gelukt 😄