Jump to content

Trekhaak Fiesta 4 2002

Recommended Posts

Goedemorgen allen, 

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar helaas niet kunnen vinden wat ik zocht.

Ik heb een Fiesta van 01-2002, op papier een MK 4 maar wat ik ondertussen geleerd heb, sommige delen van een MK 5....handig.

Nu wil ik graag een (vaste) trekhaak monteren. Ondanks contact met de trekhaakverkopers, kom ik er niet uit welke ik nodig heb.

Ik kom uit op deze: https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhaken/ford-trekhaken/trekhaak-fiesta-ford-1996-tot-3-2002

Maar zij raden mij deze aan: https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhaken/ford-trekhaken/trekhaak-ford-fiesta-3-en-5-deurs-vaste-trekhaak-bouwjaren-4-2002---10-2008 (een stuk duurder en andere bouwmaand.)

Ik heb een aantal vragen:

Is er iemand die onder dit model een trekhaak gemonteerd heeft? (Zo ja, welke?)

Hoe kan ik goed zien welke ik nodig heb? (waar aan het chassis word het bevestigd, achter de uitlaat enz?)

En was het lastig monteren, kabels, trekhaak enz? 

Andere tips ook zeker welkom! 

Alvast dank!

Die MKs zijn inderdaad verwarrend. Jouw type noemen we op dit forum MK5, maar het is in feite  alleen een facelift van de MK4 (andere koplampen etc, maar de rest is hetzelfde) dus veel onderdelensites noemen jouw model een MK4,5.

de MK5 is tot 2002 gemaakt, dus moet je volgens mij de eerste hebben. Jouw auto is 1 van de laatste van die serie, de andere link is vanaf 2002, dus voor de opvolger van jouw model.

Ik heb geen ervaring met een trekhaak onder een mk5, maar let wel even op of je een 7polige of 13 polige aansluiting wil. Voor een fietsendrager is een 7polige voldoende, veel aanhangers hebben een 13polige stekker. Er zijn wel verloopstekkers verkrijgbaar, dus het is gelukkig geen definitieve keuze…. 

Voor mijn gevoel is de 7 polige stekker nog steeds 'de standaard' bij het getrokken materieel (caravans uitgezonderd). Het feit dat nieuwe auto's massaal met 13 polig worden geleverd doet daar niks aan af. Je zou eens om je heen kunnen kijken wat het meest voor komt (of wat je zelf hebt natuurlijk). Ik heb zelf mijn fietsendrager en aanhangertje omgezet naar 13 polig omdat mijn Fiesta dat ook heeft, scheelt weer gedoe met verloopstekkers. Maar als iemand dan een keer wat wil lenen, dan lopen ze er bij het ophalen massaal tegenaan dat hun auto nog 7 polig is (en een verloop hebben ze dan niet natuurlijk). Kan ook een voordeel zijn trouwens 😆

• 3 weeks later...
 Share

• Create New...