Rban Posted June 7, 2022 Report Share Posted June 7, 2022 Hoi, ik heb een Fiesta mk5 1.3 8v uit 2006. En hiervan werkt de toerenteller niet, nou laat ik het zo zeggen. Als ik de auto start dan doet de toerenteller het ongeveer 2 seconden, en als ik de foutcodes wis ook en dan blijft voor 2x starten ook het motorlampje uit. Hierbij kan ik bij de tellerklok niet wisselen tussen tijd of actieradius, laatste genoemde blijft terug komen als ik het knopje loslaat. Ik heb hier al wat gelezen maar niks vergelijkbaars tegen gekomen. Misschien hier iemand een goed idee of suggestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted June 12, 2022 Report Share Posted June 12, 2022 Lampje gaat niet zomaar branden, welke code geeft hij aan? Met wissen los je het probleem niet op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rban Posted June 14, 2022 Author Report Share Posted June 14, 2022 Hoi Razer, Pending fault, P0103 mass or volume air flow circuit high input. En P0335 crackshaft position sensor A circuit. Motor loopt wel en rijd gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaseusNL Posted June 15, 2022 Report Share Posted June 15, 2022 Hoi Rban. Denk dat het in jouw geval het beste is om 1. Naar de computer te luisteren en te concluderen dat er wat mis is met de krukassensor. Of 2. Breng hem naar de garage en laat hem daar nog eens nakijken. Het feit dat je toerenteller zich niet gedraagt lijkt mij vrij logisch te verklaren door een defecte krukassensor. Probeer anders even met je OBD scanner de toeren te meten. Als die ook naar 0 springen weet je dat het inderdaad de sensor is Veel succes d'r mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rban Posted June 15, 2022 Author Report Share Posted June 15, 2022 Hoi CaseusNL, Als ik met de obd scanner kijk krijg ik het motor toerental wel te zien. Volgens de ford garage zou de motor niet mogen draaien als de krukas sensor defect is. Hun denken dat het in de tellerklok zit, omdat die ook niet volledig werkt zoals het hoort. Helaas kan je die niet even uitwisselen om te testen ivm de sleutelcode. Maar eens denken wat ik er mee aan wil, bij de garage ga je er op leeg lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaseusNL Posted June 15, 2022 Report Share Posted June 15, 2022 Bijzonder. Ik kan natuurlijk geen vakmensen tegenspreken dus dat ga ik ook zeker niet doen. Wel was ik dusdanig eigenwijs geweest om toch even een kijkje te nemen onder de motorkap of er toch niet iets bijzonders afspeelt rond die locatie (denk aan kabelbreukjes oid). De sensor zit volgensmij op een nog relatief bereikbare plek. Misschien had ik zelfs nog wel een nieuw sensortje uitgeprobeerd. (Zijn iets van 20 euro) en de gok er op gewaagd. Als dat het niet is kan ie altijd nog worden geïnspecteerd door iemand die er wel degelijk verstand van heeft Maar dat is natuurlijk aan jezelf en je (gezonde) verstand Ben benieuwd wat er van gaat komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rban Posted July 9, 2022 Author Report Share Posted July 9, 2022 Krukassensor vervangen en het werkt nog niet. In tussen wel focom, dus daar maar eens mee aan de gang. Hopen zo wat wijzer te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rban Posted August 19, 2022 Author Report Share Posted August 19, 2022 Van de 1 op de andere dag is de toerenteller gaan werken en blijft het motorlampje uit. Wel 1 opmerking hier bij, ik tussen door de juiste tellerklok laten monteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts