Jump to content

Hoe werkt een (Ford) shielded wire loom?

Recommended Posts

Ik heb een hele tijd geleden een orginele achteruitrijcamera ingebouwd in mn MK7.5 met voor het grootste deel orginele onderdelen maar heb een afgeschermde kabel van de klep naar voren getrokken.

Weet iemand van jullie hoe dit in de orginele bedrading van Ford zit? Als ik in de orginele connectoren kijk zijn bijvoorbeeld de VID+, VID- en shield als aparte kabel in de connector (wat natuurlijk logisch is) maar in de bedrading (wire loom) verderop lijken ze ook gewoon als losse kabels verder te lopen of zie ik dit verkeerd?

grtz

Heb het antwoord inmiddels gevonden door een kabelboom iets verder te ontdoen van de (textiel)tape

in de connectoren gaan altijd enkelvoudige draden met kleurcodering

dus in het geval van een video-signaal 3 losse kabels; de VID+, VID- én de afscherming

iets verderop in de kabelboom gaan deze over (gesoldeerd+krimpkabel) naar een twee-aderige kabel met afscherming. De afscherming krijgt dan dus ook een aparte pin in de connector

Ik dacht dat dit problemen op zou leveren omdat de afscherming dan niet helemaal over het geheel is maar schijnbaar valt dat mee.

In de Fiesta was de afscherming bij het scherm ook nergens op aangesloten overigens

Share

• Create New...