Jump to content

Even voorstellen

Mees
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ondertussen al bijna een jaar trotse eigenaar van mijn Fiesta ST. Er zitten vier nieuwe velgen onder (OZ Racing Superturismo LM zwart), maar ik ben van plan binnenkort nog meer te veranderen. Met een van deze aanpassingen kan ik jullie hulp goed gebruiken. Ik zit te twijfelen tussen de Milltek resonated race uitlaat en de non resonated variant. Ik maak me zorgen over uitlaat dreun tijdens het rijden, hopelijk kan iemand mij adviseren. 

Foto van mijn originele Feista ST met de nieuwe velgen. 

IMG_20220507_144001.jpg

Hoi Mees, welkom! Dikke bak, altijd mooi in die kleur! Wat betreft een Milltek zou ik zelf altijd voor resonated gaan, ik ben er zelf bang voor dat de uitlaat anders echt te luid wordt. Dat is af en toe leuk, maar constant kan dat echt heel vervelend zijn op de snelweg bijvoorbeeld.

Bij de nieuwe Fiesta kies je alleen voor non-res of res in het midden van het traject. Dus er is geen keuze tussen. Ik heb dus de normale Milltek, maar zou nu ik dit heb nooit voor een non-res hebben gekozen. Maar misschien dat hier nog iemand is die het wel heeft ervaren op zijn/haar MK7 ST.

Dankjewel Martijn!

Ik heb al rond gezocht naar videos die de twee vergelijken, alleen kan ik deze nergens vinden. Verder is elke video van de non-resonated variant. Maar de videos zullen nooit hetzelfde zijn als het geluid in het echt. Hoop inderdaad dat iemand hier een van de twee onder zijn/haar auto heeft die mij even kan helpen.

hoi mees ik heb zelf een non res race exhaust van milltek en ik ben er wel zeer tevreden over het is werschijnlijk wel harder dan de gene met res.

Als je in de omgeving van utrecht of denbosch woont zou ik het zelfs een keer kunnen laten horen 

gr Jay

en in de lage toeren heb ik wel trillingen maar dat komt meer omdat ik een vrij stevige motor steun hebt hoge toeren niet echt meer

9 minutes ago, Jay1 said:

Als je in de omgeving van utrecht of denbosch woont zou ik het zelfs een keer kunnen laten horen

Dit lijkt mij handig kan ik precies horen hoe het klinkt. Helaas woon ik niet in de buurt van Utrecht of Denbosch, kom zelf uit het noorden. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

2 hours ago, Mees said:

Dankjewel Martijn!

Ik heb al rond gezocht naar videos die de twee vergelijken, alleen kan ik deze nergens vinden. Verder is elke video van de non-resonated variant. Maar de videos zullen nooit hetzelfde zijn als het geluid in het echt. Hoop inderdaad dat iemand hier een van de twee onder zijn/haar auto heeft die mij even kan helpen.

Het is op filmpjes inderdaad echt heel moeilijk om het verschil te merken. Je hoort daar eigenlijk nooit hoe het echt klinkt. Waar ergens in het noorden woon je? Een vriend van mij heeft een MK7 ST met een Milltek, volgens mij de resonated versie.

13 minutes ago, martn said:

Waar ergens in het noorden woon je?

Ik woon in de buurt van Emmen, heb er geen probleem mee om ff stuk te rijden. Het zou tof zijn als ik even bij hem zou kunnen kijken.

51 minutes ago, Mees said:

Ik woon in de buurt van Emmen, heb er geen probleem mee om ff stuk te rijden. Het zou tof zijn als ik even bij hem zou kunnen kijken.

Wij wonen in Hengelo, ik zal hem eens even vragen!