Jump to content

Fiesta ST uitlaatklep & Puma ST


martn
 Share

Recommended Posts

Ik weet niet zo goed wat het verschil is bij de Fiesta, maar bij de Puma is het verschil echt gigantisch. Niet alleen de knallen, het geluid in het algemeen is een stuk donkerder en luider. 

Link to comment
Share on other sites

Bij de fiesta merk je meer brom tijdens het rijden. Over de pops weet ik nog niet echt of het echt harder is, misschien ligt dat ook aan de tune van Mountune? Maar er is zeker meer geluid aanwezig, merk je vooral bij wegrijden onder viaducten etc, dat galmt lekkerrrrr  door. 
 

installatie was inderdaad vrij simpel. Alleen de binnenste plastic bescherm kap met de gele nopjes ging er bij mij vrij lastig af. Paar plastic lipjes hebben het niet overleefd 😅. Alles daarna was echt makkelijk en sprak gewoon voor zich.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Black-mk8-ST said:

Bij de fiesta merk je meer brom tijdens het rijden. Over de pops weet ik nog niet echt of het echt harder is, misschien ligt dat ook aan de tune van Mountune? Maar er is zeker meer geluid aanwezig, merk je vooral bij wegrijden onder viaducten etc, dat galmt lekkerrrrr  door. 
 

installatie was inderdaad vrij simpel. Alleen de binnenste plastic bescherm kap met de gele nopjes ging er bij mij vrij lastig af. Paar plastic lipjes hebben het niet overleefd 😅. Alles daarna was echt makkelijk en sprak gewoon voor zich.

Goed om te horen dat het ook bij de Fiesta verschil maakt, maar zo te merken wel een stuk minder dan bij de Puma. Al klopt het wel wat je zegt, van binnen wordt het niet perse veel luider, maar buiten de auto zul je echt een verschil merken. De auto zelf dempt echt veel geluid. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, martn said:

Goed om te horen dat het ook bij de Fiesta verschil maakt, maar zo te merken wel een stuk minder dan bij de Puma. Al klopt het wel wat je zegt, van binnen wordt het niet perse veel luider, maar buiten de auto zul je echt een verschil merken. De auto zelf dempt echt veel geluid. 

In de auto merk je inderdaad niet heel veel meer, behalve de constante brom (niet vervelend). Gister avond toch nog maar is even gekeken, m’n buurman ff wat revjes laten geven en merkte toch wel dat de pops harder zijn, dus dat is wel tof. Vanmorgen ook duidelijk gemerkt toen ik m’n dakraam open had staan. Dus absoluut een verbetering. 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Eergisteren deze sturing besteld voor mijn Puma ST, en vandaag binnen gekregen.

Nou las ik volgens mij in de handleiding dat de accu losgekoppeld moet worden bij het los halen en inpluggen van de stekkers van de asr module.

Is dit echt nodig, weet namelijk niet of er andere problemen kunnen onstaan dat de Puma spanningsloos word gemaakt door het loskoppelen van de accu.

sommige auto`s hebben hier wel een problemen mee.

Alvast bedankt voor de gedeelde info.

Mvg. Pascal

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de accu niet losgehaald bij de montage. Uiteraard is er een klein risico op kortsluiting als je met de bedrading bezig bent, daarom staat het in de handleiding dat je de accu moet loskoppelen. 
Zorg er wel voor dat de auto volledig is uitgeschakeld als je bezig bent, dat maakt de kans dat er stroom op de bedrading staat al een stukje kleiner 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...