Jump to content

Fiesta ST MK8 mountune

Josh
 Share

Recommended Posts

Vergeten dat ik deze besteld had in November ofzo, laatst erop gezet om te kijken of ik nu wat beter kan heel-and-toe-en. Klein stukje gereden en het verschil is erg groot. Ik ga even aankijken of dit een blijvertje is.

RB2YIOs.jpg

Ik wilde liever geen plastic maar ik dacht ik probeer het toch maar, voelt redelijk solide aan.

UZ198jT.jpg

Kg9BlQl.jpg

Pookje wat ik nu een tijdje heb, erg blij mee. Voelt gewoon beter aan en met name minder gevoelig voor temperatuurwisselingen.

OlUHJBp.jpg

• 3 months later...

Inmiddels is er weer wat gebeurd de laatste tijd.

De software draait nu op 3.4 en laatste kaartenversie via Syn3Updater, erg simpel om te installeren.

Vervolgens de voorkant en alle knipperlichten voorzien van led

2zidVvv.jpg

Toen kreeg ik knipperlicht hyperflasing op het instrumentarium- vervolgens in Forscan gedoken en wat instellingen aangepast (leuk initiatief dat Forscan)

Het begon toch te kriebelen dus uiteindelijk weer wat spullen van mountune besteld.

geBOtaM.jpg

Was niet moeilijk om dit te installeren - wel even de koplamp eraf vanwege de cold air intake aansluiting.

zo2sPH9.jpg

Je merkt wel degelijk verschil. Ik heb het idee dat de geschatte vermogenstoename wel klopt (+- 7pk / 10nm), hij pakt in ieder geval wat lekkerder op voor mijn gevoel. De bijhorende geluiden was ik eerst niet zo'n fan van maar het bevalt me nu zeker.

Een coating stond al langer op het lijstje, dat moest er ook maar van komen nu we toch bezig zijn.

rhCrhbF.jpg

N5gb6Q0.jpg

Ik twijfelde eerst over de achterlichten maar ik ben er nu wel blij mee, OEM+ look maar toch net wat anders.

HG8d6B4.jpg

De auto gaat volgende maand langs Mebu voor de laatste dingen op het programma

• GPF back exhaust
  • High flow rear intake kit

In Engeland zelf dan? 

Wens ook nog die carbon luchtfilter, maar dan ook met die plastiek 'grill' of hoe je het ook mag noemen, dan kan die extra cold air intake daar op worden aangesloten

Share

• Create New...