Jump to content

Fiesta ST MK8 mountune

Josh
 Share

Recommended Posts

Vergeten dat ik deze besteld had in November ofzo, laatst erop gezet om te kijken of ik nu wat beter kan heel-and-toe-en. Klein stukje gereden en het verschil is erg groot. Ik ga even aankijken of dit een blijvertje is.

RB2YIOs.jpg

Ik wilde liever geen plastic maar ik dacht ik probeer het toch maar, voelt redelijk solide aan.

UZ198jT.jpg

Kg9BlQl.jpg

Pookje wat ik nu een tijdje heb, erg blij mee. Voelt gewoon beter aan en met name minder gevoelig voor temperatuurwisselingen.

OlUHJBp.jpg

• 3 months later...

Inmiddels is er weer wat gebeurd de laatste tijd.

De software draait nu op 3.4 en laatste kaartenversie via Syn3Updater, erg simpel om te installeren.

Vervolgens de voorkant en alle knipperlichten voorzien van led

2zidVvv.jpg

Toen kreeg ik knipperlicht hyperflasing op het instrumentarium- vervolgens in Forscan gedoken en wat instellingen aangepast (leuk initiatief dat Forscan)

Het begon toch te kriebelen dus uiteindelijk weer wat spullen van mountune besteld.

geBOtaM.jpg

Was niet moeilijk om dit te installeren - wel even de koplamp eraf vanwege de cold air intake aansluiting.

zo2sPH9.jpg

Je merkt wel degelijk verschil. Ik heb het idee dat de geschatte vermogenstoename wel klopt (+- 7pk / 10nm), hij pakt in ieder geval wat lekkerder op voor mijn gevoel. De bijhorende geluiden was ik eerst niet zo'n fan van maar het bevalt me nu zeker.

Een coating stond al langer op het lijstje, dat moest er ook maar van komen nu we toch bezig zijn.

rhCrhbF.jpg

N5gb6Q0.jpg

Ik twijfelde eerst over de achterlichten maar ik ben er nu wel blij mee, OEM+ look maar toch net wat anders.

HG8d6B4.jpg

De auto gaat volgende maand langs Mebu voor de laatste dingen op het programma

• GPF back exhaust
  • High flow rear intake kit

In Engeland zelf dan? 

Wens ook nog die carbon luchtfilter, maar dan ook met die plastiek 'grill' of hoe je het ook mag noemen, dan kan die extra cold air intake daar op worden aangesloten

• 4 weeks later...
On 21-5-2023 at 23:41, Dragunov said:

In Engeland zelf dan? 

Wens ook nog die carbon luchtfilter, maar dan ook met die plastiek 'grill' of hoe je het ook mag noemen, dan kan die extra cold air intake daar op worden aangesloten

Nee dit is allemaal in Nederland gebeurd :)

Ik kan het wel aanraden, met mountune is wel alles aan de prijs maar heb er zelf nooit problemen mee ervaren.

Bedoel je die ''air scoops''?

• 4 weeks later...

Gaaf Josh! Die intake is erg tof. Ik denk dat Dragunov die ACAI unit bedoelt van Mountune, overigens absoluut niet van plastic. Ga je voor de uitlaat van Mountune of Milltek? Ik vond zelf die van Milltek echt veel mooier. De eind tips van Mountune zijn heel zielig en klein.

@Dragunov hij heeft het wel uit de UK gekocht, maar in Nederland geïnstalleerd.

On 11-7-2023 at 07:19, martn said:

Gaaf Josh! Die intake is erg tof. Ik denk dat Dragunov die ACAI unit bedoelt van Mountune, overigens absoluut niet van plastic. Ga je voor de uitlaat van Mountune of Milltek? Ik vond zelf die van Milltek echt veel mooier. De eind tips van Mountune zijn heel zielig en klein.

@Dragunov hij heeft het wel uit de UK gekocht, maar in Nederland geïnstalleerd.

Klopt, gewoon besteld uit de UK, dus achteraf wat extra kosten maar uiteraard met korting gekocht.

Inmiddels weer terug van auto vakantie, zeer zeker een verschil merkbaar op de autobahn en berg weggetjes, auto is wat mij betreft precies zoals ik 'm hebben wil, weet niet wat ik er nu aan zou veranderen. Ook eindelijk wat gehad aan de LED lampen, ik rijd buiten vakanties om vrijwel altijd in verlichte plekken, nu zag je pas wat een enorm verschil dat maakt. Staat natuurlijk ook een stuk beter.

FdKtOE8.jpg

Ik ben toch voor de mountune uitlaat gegaan, deels omdat ik alles al van ze heb en deels omdat de Milltek me niet zo kon bekoren. Zo zie je maar weer dat alles persoonlijk is, vond de wat kleinere mountune tips zelf mooier, iets meer OEM+ en sleeper look. Geluid is nog vrij ingetogen dus als je max geluid wilt voor de Milltek gaan.

lmMc46a.jpg

Auto voelt zich erg op z'n plek in Italie, los van de kleur natuurlijk. Hield zich prima op temperatuur ondanks de 35+ graden iedere dag.

g4YvLJk.jpg

• 4 weeks later...
On 1-8-2022 at 16:20, Josh said:

Toch nog een foto gevonden van de dyno meting toen ik bij Mebu was. Het vermogen viel me enigszins tegen maar ik heb nog de standaard uitlaat en niet de meest optimale luchtinlaat van mountune, dus daar kan vast nog wel wat bovenop. Niet dat het me echt uitmaakt, ik ben meer van de beleving en het plezier dan de keiharde nummers. Hij is meer dan snel genoeg voor z'n gewicht, wil nu graag het weggedrag nog verder aanpassen.

Koppel voelt wel echt lekker, het verandert de rij-ervaring heel erg.

AnftMbR.jpg

Peekaas zijn misschien minder dan zou moeten, maar koppel is een stuk hoger en dat is uiteindelijk toch het meest merkbaar.

Mooie wagen! Gaaf om er zelf zoveel aan te laten doen!

Ik zat je berichten in deze post door te lezen en hoopte dat je tussentijds de kentekenplaten van ‘standaard’ naar zogeheten ‘luxe platen’ zou hebben veranderd. En ja hoor… gelukkig wel ;) 

Op de een of andere manier geeft dat een auto zoveel meer uitstraling!

On 12-8-2023 at 20:25, Chatgraver said:

Peekaas zijn misschien minder dan zou moeten, maar koppel is een stuk hoger en dat is uiteindelijk toch het meest merkbaar.

Ik had destijds idd wat meer verwacht, nu de auto wat meer geoptimaliseerd is voelt het een klein stukje sneller als voorheen maar heb geen behoefte aan een nieuwe dyno run.

On 18-8-2023 at 11:34, Niels98 said:

Mooie wagen! Gaaf om er zelf zoveel aan te laten doen!

Ik zat je berichten in deze post door te lezen en hoopte dat je tussentijds de kentekenplaten van ‘standaard’ naar zogeheten ‘luxe platen’ zou hebben veranderd. En ja hoor… gelukkig wel ;) 

Op de een of andere manier geeft dat een auto zoveel meer uitstraling!

Haha, de detailer was even verbaasd als jij, hoort idd wel op een auto als deze!

On 21-8-2023 at 12:35, Dragunov said:

Wat was dan precies hetgene waar je voor Mountune koos en niet voor Milltek? 

Wat kon je niet bekoren? 

Ik vond 'm in vergelijking met de mountune iets te aanwezig, ik ging puur voor de vermogenstoename en het feit dat ik vrijwel alles al van mountune heb en daar tevreden mee ben maakte de keuze wat makkelijker. Moet wel zeggen dat ik de mountune niet in het echt heb gehoord voordat ik 'm koos. Geen moment spijt tot nu toe.

• 2 years later...

Even afstoffen hier, er staat nu zo'n 94k op de teller en mijn conclusie is onveranderd; deze Fiesta gaat niet weg :) 

Inmiddels een leuke 2e auto maar de Fiesta zal altijd het lievelingetje blijven.

Ik rij nu zo'n 2 jaar met de Mountune big brake kit en ik moet zeggen zodra je ze hebt ingeremd til je de auto gewoon weer naar een nieuw niveau. De remkracht, dosering, gevoel, alles klopt nu. Het vertrouwen wat de remmen je geven is echt bizar. 

rjmhKtr.jpg

mvwVhg6.jpg

Zal af en toe paar fotootjes plaatsen.

1KDTSqS.jpg

aCHtuW8.jpg

Pdw59Wc.jpg

Share

• Create New...