Jump to content

ASR Valve Control

Recommended Posts

Hoi allen,

Martin van het forum stuurde mij de ASR Valve Control door. Zijn er toevallig al mensen die dit op hun Puma of Fiesta ST hebben geïnstalleerd? De klep van beide auto’s sluit namelijk ook in sport stand bij normaal rijden, behalve tijdens vol gas. Deze mod zorgt ervoor dat je handmatig de klep kan besturen zonder een afstandsbediening. Ik zou graag ervaringen horen als mensen dit al hebben geïnstalleerd.

Thanks!

Filmpje: https://youtu.be/VdonXupc4iQ

Toevallig zag ik dat op YouTube voorbij komen. Ik vind het wel een leuke uitvinding, maar ik denk dat er hier niet iemand is die het geïnstalleerd heeft. De valve control geeft net dat beetje meer beleving qua geluid.

Ik heb hem besteld!

De uitlaatklep sluit direct zodra je gaat rijden. Hij staat alleen open als je stil staat of als je boven de circa 4000 toeren komt (of vol gas). Met normaal rijden blijft hij dus gewoon de hele tijd dicht.

Er zullen meerdere manieren zijn inderdaad. Maar met deze module heb je geen afstandsbediening nodig of iets dergelijks. De klep kan gewoon handmatig geopend èn gesloten worden. 

2 hours ago, martn said:

Ik heb hem besteld!

De uitlaatklep sluit direct zodra je gaat rijden. Hij staat alleen open als je stil staat of als je boven de circa 4000 toeren komt (of vol gas). Met normaal rijden blijft hij dus gewoon de hele tijd dicht.

Ga je geen spijt van krijgen. Jij houdt wel van een beetje meer herrie uit de uitlaat.

Nooit geweten dat de klep dicht gaat bij gas geven. Logischerwijs zou je denken dat de klep juist open gaat bij gas geven. Weer wat geleerd.

On 4-5-2022 at 14:34, martn said:

Ik heb hem besteld!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen! vooral naar het geluid bij het rijden. Ik zoek soms iets meer geluid, maar vind de optie om het weer uit te zetten ook wel fijn. Mijn buren horen nu al precies wanneer ik door de straat rij, dus een Milltek komt er niet onder 😜

(onder mijn mk4 hing een volledig Milltek-systeem, heeeeeerlijk geluid, maar op lange stukken erg vermoeiend. Die wilde ik soms gewoon kunnen dempen 🙉)

1 hour ago, Jeroen said:

Ik ben benieuwd naar je ervaringen! vooral naar het geluid bij het rijden. Ik zoek soms iets meer geluid, maar vind de optie om het weer uit te zetten ook wel fijn. Mijn buren horen nu al precies wanneer ik door de straat rij, dus een Milltek komt er niet onder 😜

(onder mijn mk4 hing een volledig Milltek-systeem, heeeeeerlijk geluid, maar op lange stukken erg vermoeiend. Die wilde ik soms gewoon kunnen dempen 🙉)

Hey Jeroen! Ik heb hem gisteren geïnstalleerd. Ik zal er nog een uitgebreide post aan wijden, maar ik denk dat dit echt exact de juiste mix voor je is. Ik heb hem zelf nu in combinatie met mijn Milltek en de Mountune tune. Het geluid is heerlijk, maar de knallen gaan echt asociaal hard. Ik heb wel de meest luide tune nu actief, ik ga later vandaag nog even de minder luide tune proberen.

Ik wilde zelf ook niet altijd met lawaai rijden. Nu in sport en race staat de klep non-stop open. Maar je kan de module gewoon met een druk op de knop uitschakelen en hij reageert als normaal. Echt een heerlijke combinatie vind ik.

Wel is de installatie een klusje. Bij mijn Puma nog even wat lastiger dan de Fiesta. De handleiding is nu ook alleen in het Duits, dus ik zal nog een korte guide maken in het Nederlands. Foto’s en filmpjes zal ik daar ook toevoegen. Volgt spoedig!

Thanks!
Gelukkig spreekt mijn vrouw redelijk Duits, ik kom niet verder dan een paar scheldwoorden 😇

• 2 weeks later...

Ik vind het juist wel fijn dat ik GEEN app nodig heb, en op de tast de instellingen kan aanpassen met de knoppen die al in de auto zitten. 
Geen idee wat je met zo’n app allemaal kan, maar dat moet wel heel fancy zijn om die €500 verschil te maken :wacko:

On 19-5-2022 at 16:01, MartinB said:

Wat een prijs durft Milltek daar voor te vragen..😳

Dat koopt toch niemand?

Ik schrok ook behoorlijk van die prijs. Ik heb even internet afgestruind, maar ik denk dat velen er zo overdenken. Want kom er geen eens een YouTube filmpje van tegen 😅.

Mensen denken altijd dat een app erbij fancy is, maar dat is juist extreem irritant. Dat geldt het zelfde voor slimme lichten in je huis, leuk zo'n app, maar je wilt niet steeds die stomme app gebruiken. 

Share

• Create New...