Magnetic Posted April 23, 2022 Report Share Posted April 23, 2022 Ik heb 2 bedrijven gevraagd of ze de achterlichten van mijn MK8 ST kunnen tinten/wrappen, maar beide gaven ze aan dat dit niet (goed) te doen is. Omdat er rare hoeken in de verlichting zitten (vooral het gedeelte waar ze naar binnen toe lopen richting het witte achteruitrij licht). Nu zag ik dat de MK8.5 ST van zichzelf al donkerdere achterlicht units heeft. Weet iemand toevallig of deze ook op de MK8 ST gezet kunnen worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 23, 2022 Report Share Posted April 23, 2022 Achterkant is zelfde gebleven, Duits bedrijf ergens heeft ook volledige LED achterlichten ontwikkeld voor de Fiesta en naar mijn mening een stuk mooier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnetic Posted April 23, 2022 Author Report Share Posted April 23, 2022 Bedankt voor de reactie. Ah ja, die had ik inderdaad gezien in YouTube filmpjes, Quantitec heet dat bedrijf. Maar die zijn volgens mij nooit verder gekomen dan het ontwikkelen van prototypes en de achterlichten zijn (voor zover ik weet) nooit op de markt gekomen. Die zagen er inderdaad wel een heel stuk beter uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted April 24, 2022 Report Share Posted April 24, 2022 Ze zijn inderdaad gewoon het zelfde, dus dat zou moeten kunnen. Volgens mij hebben de 8.5 achterlichten puur een donkere rand. De rest van de lamp is net zo licht, maar door die rand lijkt het gesmoked. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted April 24, 2022 Report Share Posted April 24, 2022 Heeft iemand de stekkers al gecontroleerd? mijn ervaring is dat zelfs als de vorm gelijk is dat Ford de stekkers nogal eens aanpast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 24, 2022 Report Share Posted April 24, 2022 Zelfs op mijn Focus II was de stekker voor derde stoplicht veranderd. Van gewone spoiler naar ST spoiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted April 24, 2022 Report Share Posted April 24, 2022 Volgens mij is deze smoked kleur. SMoked achterlicht mk8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnetic Posted April 25, 2022 Author Report Share Posted April 25, 2022 Ik heb vanmiddag gebeld met iemand van het centrale magazijn van Broekhuis Ford. Die vertelde me dat ze op zich wel zouden passen qua montage, maar dat de stekkers anders zijn. Helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 25, 2022 Report Share Posted April 25, 2022 Stekker vinden op de sloop later en zelf kabelboom veranderen. Hebben we hier vroeger ook moeten door voor het derde stoplicht van een ST aan te kunne sluiten op mijn Focus II Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinB Posted April 27, 2022 Report Share Posted April 27, 2022 Wat je ook kunt doen is alleen het witte gedeelte van het achteruitrijlicht wrappen in een donkere folie. Dit heb ik ook laten doen bij mijn Fiesta en vind het nog steeds goed staan. Ik kon toen kiezen uit 3 verschillende tinten en heb gekozen voor de donkerste variant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted April 29, 2022 Report Share Posted April 29, 2022 Zou een andere optie niet kunnen zijn om ze te spuiten, had dat op mijn mk 7.5 ook gedaan zag er gewoon goed uit ook na 2 jaar nog glans . Heb dat toen met dat spul van motip gedaan. 2 lagen er op gezet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco170 Posted April 30, 2022 Report Share Posted April 30, 2022 On 24-4-2022 at 08:38, martn said: Ze zijn inderdaad gewoon het zelfde, dus dat zou moeten kunnen. Volgens mij hebben de 8.5 achterlichten puur een donkere rand. De rest van de lamp is net zo licht, maar door die rand lijkt het gesmoked. De gewone achterlichten hebben idd alleen een zwarte kunststof rand, maar bij de led-versie is het glas ook nog getint. Het schijnt gewoon te passen, al een paar posts hierover gevonden op Facebook (weet niet meer waar...) Onderdeelnummers van een Duits forum: Rechts aussen: PN N1BB-13404-BA / FINIS 2510416: Listenpreis 264,04 EUR brutto Rechts innen: PN N1BB-13A602-BA / FINIS 2510425: Listenpreis 177,10 EUR brutto Links aussen: PN N1BB-13405-BA / FINIS 2510420: Listenpreis 264,04 EUR brutto Links innen: PN N1BB-13A603-BA / FINIS 2510429: Listenpreis 177,10 EUR brutto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 30, 2022 Report Share Posted April 30, 2022 Aan de prijs, of zijn deze LED? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco170 Posted May 4, 2022 Report Share Posted May 4, 2022 On 30-4-2022 at 19:12, Dragunov said: Aan de prijs, of zijn deze LED? Dit is inderdaad de LED-versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted May 4, 2022 Report Share Posted May 4, 2022 Tempting, Tempting 🤤 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts