Jump to content

MK8.5 ST achterlichten op de MK8 ST

Magnetic
 Share

Recommended Posts

Ik heb 2 bedrijven gevraagd of ze de achterlichten van mijn MK8 ST kunnen tinten/wrappen, maar beide gaven ze aan dat dit niet (goed) te doen is. Omdat er rare hoeken in de verlichting zitten (vooral het gedeelte waar ze naar binnen toe lopen richting het witte achteruitrij licht). Nu zag ik dat de MK8.5 ST van zichzelf al donkerdere achterlicht units heeft. Weet iemand toevallig of deze ook op de MK8 ST gezet kunnen worden?

Bedankt voor de reactie. Ah ja, die had ik inderdaad gezien in YouTube filmpjes, Quantitec heet dat bedrijf. Maar die zijn volgens mij nooit verder gekomen dan het ontwikkelen van prototypes en de achterlichten zijn (voor zover ik weet) nooit op de markt gekomen. Die zagen er inderdaad wel een heel stuk beter uit.

Ze zijn inderdaad gewoon het zelfde, dus dat zou moeten kunnen. Volgens mij hebben de 8.5 achterlichten puur een donkere rand. De rest van de lamp is net zo licht, maar door die rand lijkt het gesmoked.

Ik heb vanmiddag gebeld met iemand van het centrale magazijn van Broekhuis Ford. Die vertelde me dat ze op zich wel zouden passen qua montage, maar dat de stekkers anders zijn. Helaas.

Wat je ook kunt doen is alleen het witte gedeelte van het achteruitrijlicht wrappen in een donkere folie. Dit heb ik ook laten doen bij mijn Fiesta en vind het nog steeds goed staan. Ik kon toen kiezen uit 3 verschillende tinten en heb gekozen voor de donkerste variant.

Zou een andere optie niet kunnen zijn om ze te spuiten, had dat op mijn mk 7.5 ook gedaan zag er gewoon goed uit ook na 2 jaar nog glans .

Heb dat toen met dat spul van motip gedaan. 2 lagen er op gezet .

On 24-4-2022 at 08:38, martn said:

Ze zijn inderdaad gewoon het zelfde, dus dat zou moeten kunnen. Volgens mij hebben de 8.5 achterlichten puur een donkere rand. De rest van de lamp is net zo licht, maar door die rand lijkt het gesmoked.

De gewone achterlichten hebben idd alleen een zwarte kunststof rand, maar bij de led-versie is het glas ook nog getint.

Het schijnt gewoon te passen, al een paar posts hierover gevonden op Facebook (weet niet meer waar...)

Onderdeelnummers van een Duits forum:

Rechts aussen: PN N1BB-13404-BA / FINIS 2510416: Listenpreis 264,04 EUR brutto

Rechts innen: PN N1BB-13A602-BA / FINIS 2510425: Listenpreis 177,10 EUR brutto

Links aussen: PN N1BB-13405-BA / FINIS 2510420: Listenpreis 264,04 EUR brutto

Links innen: PN N1BB-13A603-BA / FINIS 2510429: Listenpreis 177,10 EUR brutto

Share

• Create New...