Jump to content

Aftermarket radio

Recommended Posts

Goeiemiddag,

ik ben sinds zaterdag een trotse eigenaar van een Ford Fiesta MK7,5 ST uit 2016. Nu zit er een standaard Ford radio in wat ik wil vervangen door een dubbelDIN radio van Pioneer. Die heb ik uit mijn vorige auto en die is net een jaar oud. Ik ben nogal een liefhebber van mooi en goed geluid in de auto. 
Als ik het nu eens bekijk en de originele radio vervang dan kan ik bijvoorbeeld de instellingen van de auto niet meer aanpassen klopt dit? Of is er een manier om dit nog wel te kunnen doen?
Er zal vast genoeg erover geschreven zijn en vragen erover zijn gesteld maar echt duidelijk antwoord kan ik niet echt vinden.

Nou wat even een bezoekje aan de pioneersite niet kan doen… Alles wat ik nodig heb om de radio in de fiesta te zetten inclusief alle kabels die ik nodig heb en het behouden van alle functieopties die de auto met de originele radio heb (auto instellingen ed) hebben ze daar plug&play. Scheelt een hoop gedoe😂😂

Ik ben ook wel benieuwd hiernaar, heb een trend uit 2016 qua dashboard is het allemaal beel basic. Ben over de speakers wel erg tevreden (kom van een C1 dus niks gewend). Ga je dit helemaal zelf doen of doet een bedrijfje het voor je? Kan je foto's laten zien van hoe het geworden is? 

• 1 month later...
On 18-4-2022 at 18:56, Denman030 said:

Nou wat even een bezoekje aan de pioneersite niet kan doen… Alles wat ik nodig heb om de radio in de fiesta te zetten inclusief alle kabels die ik nodig heb en het behouden van alle functieopties die de auto met de originele radio heb (auto instellingen ed) hebben ze daar plug&play. Scheelt een hoop gedoe😂😂

Dit is letterlijk de reden dat ik me op dit forum heb aangemeld na wat lurken. Natuurlijk vind ik het onderwerp het moment dat ik mijn eigen topic wil maken.

Echter ben ik totaal niet technisch, dus ik wil het laten doen. Tot nu toe heb ik gekeken naar JVC, maar eerder vandaag nog een mail gehad van JVC op mijn vraag qua behoud van de voertuig instellingen; antwoord is dus nee, gaat met JVC/Kenwood verloren.

Echter op de Pioneersite heb ik na snel zoeken enkel voor Transits specifiek gevonden. Waarschijnlijk kijk ik er glas hard overheen, maar heb jij misschien een linkje voor waar je de mogelijkheid tot behouden voertuig instellingen hebt gevonden?

Share

• Create New...