Jeroen Posted April 6, 2022 Report Share Posted April 6, 2022 Ik zit al een tijdje te denken om mijn velgen te beschermen tegen stoeprandschade. Aangezien 1 van mijn velgen volgende week ook weer schadevrij is, lijkt me dit een mooi moment 😇 heeft er iemand ervaring met deze bescherming? Ik ben vooral benieuwd of de bescherming bij een bandenwissel nog gebruikt kan worden, want daar kan ik niets van vinden. Veel filmpjes over de eerste montage, maar nergens wat er gebeurt als ze eenmaal aan elkaar geplakt zijn. Dit filmpje kwam ik tegen met toevallig de juiste velgen. Jammer dat ze gedeeltelijk voor de mooie glimmende rand komen, maar zonder de bescherming blijft die rand niet zo mooi glimmend…. Keuzes keuzes….🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted April 7, 2022 Report Share Posted April 7, 2022 In alle eerlijkheid, ik weet niet wat erger is. Zo'n plastic hoepel op je velg of een paar krassen. Ik heb zelf banden met velgbescherming, gewoon zo'n extra rubber randje dus. Zal je niet tegen alles beschermen, dus voorzichtigheid blijft altijd geboden. Maar ik heb mijn velgen er eigenlijk altijd nog netjes mee kunnen houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted April 7, 2022 Author Report Share Posted April 7, 2022 Dat is dus ook mijn twijfel, zeker als ik zie hoever die rand over het mooiste deel van de velg zit bij de ST velgen… vandaag mijn beschadigde velg weggebracht, en die krijg ik volgende week weer terug. De financiële schade viel mee (gelukkig hoefde niet de hele velg bewerkt te worden), dus dat maakt de keuze om geen extra bescherming te nemen weer makkelijker… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted April 7, 2022 Report Share Posted April 7, 2022 Ikzelf verkies liever een band met velgrandbescherming dan een plastiek ring erop, maar ieder zijn eigen ding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted April 8, 2022 Report Share Posted April 8, 2022 Even anders gedacht he: stel, je rijdt de volgende keer weer een velg in puin. Dan kan je toch alsnog zo'n plastic beschermer er overheen plakken? Zo'n beschermer kan er wellicht aardig uitzien als je 'm bewust zichtbaar maakt, dus in een compleet afwijkende kleur. Dan 'is het ook iets'. Onzichtbaar proberen te maken lukt je simpelweg niet. Vind de afwerking ook niet top, als je de close-ups zo bekijkt. Met name daar waar de twee einden van de strip op elkaar aansluiten. Ik weet niet hoe jouw stuurmanskunsten zijn, maar gewoon uitkijken bij de stoeprandjes blijft volgens mij het beste devies Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted April 8, 2022 Report Share Posted April 8, 2022 35 minutes ago, Leon Fiesta said: ... maar gewoon uitkijken bij de stoeprandjes blijft volgens mij het beste devies 👆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted April 8, 2022 Author Report Share Posted April 8, 2022 3 hours ago, Leon Fiesta said: Ik weet niet hoe jouw stuurmanskunsten zijn Niet perfect want 1 van de velgen had een reparatie nodig (ik denk dat ik ergens bij een parkeergarage te dicht langs de rand ben gegaan toen ik een parkeerkaartje uit de automaat moest pakken….) Maar goed genoeg om flink te twijfelen over het nut van de Alloygators. Dank voor jullie opmerkingen, daardoor nogmaals het filmpje bekeken van de gemonteerde bescherming. Voor het bedrag van 1 setje beschermers kan ik 2 keer een velg laten fixen. Liever rondrijden met mooie velgen die beschadigd kunnen raken dan ze beschermen maar niet goed zichtbaar zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted April 8, 2022 Report Share Posted April 8, 2022 Een ongelukje kan altijd gebeuren natuurlijk, hoe voorzichtig je ook bent. Als het nou financieel heel interessant zou zijn, dan had je het kunnen overwegen. En als je nou elke week een velg zou vernachelen, dan was ik persoonlijk gauw overgestapt op andere exemplaren met hogere en/of bredere banden. Of gewoon wieldoppen (met bijbehorende andere sufkutterige auto). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted April 11, 2022 Author Report Share Posted April 11, 2022 On 8-4-2022 at 13:13, Leon Fiesta said: Of gewoon wieldoppen (met bijbehorende andere sufkutterige auto). Dan doe ik wel wat voorzichtiger met inparkeren 🤣 Dit was de eerste keer in meer dan 20 jaar dat ik de beschadiging te groot vond om mee door te rijden, dus wat dat betreft kan het economisch wel uit om af en toe een reparatie te betalen 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted April 12, 2022 Report Share Posted April 12, 2022 Ooooh waar hebben we het dan over... 😇 En als de vrouw er moeilijk over doet, vraag haar dan eens wat zij per jaar aan nieuwe schoenen besteedt 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted April 27, 2022 Report Share Posted April 27, 2022 @Jeroen Ik liep toevallig vanmorgen langs een auto met dit soort protectors, het zag er heel cheap uit. Weet wel zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt door het niet te doen 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted May 2, 2022 Author Report Share Posted May 2, 2022 Dank voor deze bevestiging (alleen jammer dat ik juist gisteren een stoeprand raakte ) ik reed achteruit langs de stoep, en raakte bijna met mijn achterwiel de stoep. Iets te scherp teruggestuurd waardoor de voorkant de stoeprand raakte In de herfst maar weer laten fixen (dan rij ik weer op mijn wintervelgen). Nog steeds goedkoper dan de Alloygators 😇 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted May 3, 2022 Report Share Posted May 3, 2022 Alsof de duvel er mee speelt... ☹️ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts