Jump to content

Fiesta Red Edition motor wissel

Recommended Posts

Hallo,

Mijn fiesta red edition had een ratelend geluid, vooral bij een koude motor. Na een 2 tal weken werd dit erger en besloot ik toch maar even langs de garage te gaan. 

Hun besluit was om niet verder te rijden met de auto. Na wat onderzoek kregen ze niets gevonden aan de componenten rondom het motorblok dus besloten om deze open te maken. 

Daar kwamen ze er achter dat er een zuigee gescheurd was. Er zijn stukjes vanaf. Super klote natuurlijk. Nu is de vraag wat te doen. 

Volgens mijn garage heb ik 2 opties:

- 2e hands motor (gereviseerd)kopen en die omwisselen met mijn huidige

- mijn huidige motor laten reviseren

kunnen jullie mij helpen met de keuze?

Alvast bedankt. 

gr. Luuk

Misschien kan iemand zo al aangeven wat het beste/slimste is om te doen. 

We hebben een 2e hands motor voor €1850,- kunnen vinden.

De kosten van reviseren is nu nog moeilijk inschatten lijkt me?

Kosten kun je wel redelijk bereken (naja de garage dan)

Wat ik mij afvraag..waarom is het stukje van de zuiger loskomen? Welke schade heeft hij aangericht aan de kop en cillinderwand

Cillinderkop controle, zuigers vervangen, onderblok honen ( indien nodig, nieuwe lagers, keeringen en pakkingen, uurloon, vloeistoffen 

Gereviseerde motor? Wat verstaan ze eronder? Alleen een paar keeringen vervangen? Of toch een nieuwe koppakking, gehoond etc?

Dit is wat ik te horen kreeg:

optie 1: gereviseerde motor. Deze kopen hun in. Wat hier precies aan gereviseerd is weet ik niet. Maar de kosten kwam op ruim €4000. 

Optie 2: a.s. Vrijdag komt er een sloop auto beschikbaar met dezelfde motor. Als deze in orde is kunnen ze hem voor €2750 overzetten. 

over de vraag waarom is de motor beschadigd en wat precies een gereviseerde motor inhoud zal ik inderdaad even na gaan. 

Het is wel zo dat ik met een mountune mr165? Pakket rond reed. Dus misschien heb ik toch te veel gevraagd van het blok. 

Share

• Create New...