Jump to content

fiesta ecoboost 1.0 100pk/125pk tuning

Recommended Posts

Hallo allemaal! 

Ik ben van plan om me een fiesta st-line 1.0 ecoboost 100 of 125pk aan te schaffen(model 2019,2020 of 2021). 
Zit hier een verschil op qua motoren? of is de 100pk versie gewoon een door software beperkte 125pk versie?

Wat zijn de veilige limieten voor chiptuning? 

Heeft er iemand ervaringen?

Met vriendelijke groeten

Pieter 

Ikzelf heb mijn 125pk versie laten tunen met REVO Stage 1 naar 158pk. Dit kan gewoon veilig zonder problemen zonder iets te veranderen aan de auto. Wil je verder gaan zal je aanpassingen moeten doen hoe ik zo begreep.

En als ik het goed zeg zijn ze 100pk en 125pk motoren exact gelijk en is dit inderdaad softwarematig geregeld, maar mogelijk dat iemand anders dat kan bevestigen/ontkrachten?

Bedankt voor je antwoord! 

Kan iemand nog even bevestigen of de 100pk versie van de 2019 versie effectief dezelfde motor en versnellingsbak is als de 125 of 140pk versie? 

Vriendelijke groet 

De motoren van de 100/125 zijn hetzelfde, de 140pk heeft een dunnere koppakking en als het goed heb, is de turbo ook anders.

On 3-3-2022 at 12:11, xtrakteddnb said:

Bedankt voor je antwoord! 

Kan iemand nog even bevestigen of de 100pk versie van de 2019 versie effectief dezelfde motor en versnellingsbak is als de 125 of 140pk versie? 

Vriendelijke groet 

Let wel op dat vanaf modeljaar 2019 de 1.0 ecoboost varianten een GPF in de uitlaat hebben, REVO heeft daar nog geen stage 1 chip voor ontwikkeld.

Share

• Create New...