Jump to content

Puma ST Mountune M235


martn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4 hours ago, MartinB said:

https://www.kwsuspensions.de/shop?c_make=36&c_model=39675&c_car=142178&pgs=160

Kost een paar centen, maar is serieus goed spul.

Misschien montage intercooler uitbesteden met behulp van een brug?

 

Bedankt! Lastige bij de Puma, er zijn zo weinig mensen die de auto überhaupt hebben, laat staan met zulke aanpassingen. Ik zou niet weten wat ik me er bij voor zou moeten stellen op de Puma..

Link to comment
Share on other sites

Mebu in Nootdorp heeft wel goede kennis van Ford, dus dat is misschien een adres. Die KW schroefset onder een Puma zou ik ook twijfelen als je daar mee zit. Bij een snelle hothatch als de Fiesta kan ik mij dit goed voorstellen, maar een mini crossover verlagen is denk ik een tikkeltje overdreven. Maar misschien denk jij daar weer anders over.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, MartinB said:

Mebu in Nootdorp heeft wel goede kennis van Ford, dus dat is misschien een adres. Die KW schroefset onder een Puma zou ik ook twijfelen als je daar mee zit. Bij een snelle hothatch als de Fiesta kan ik mij dit goed voorstellen, maar een mini crossover verlagen is denk ik een tikkeltje overdreven. Maar misschien denk jij daar weer anders over.

Ik ben binnenkort bij Mebu voor de Milltek, dan ga ik ook de dyno weer op. Maar ik denk dat nog niemand dit gedaan heeft met een Puma. Het is vaak ook maar 2/3cm in hoogte, dat kan best. Wel wil ik het eerst meemaken, dat gaat niet echt lukken haha.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, dvanderven said:

Heel gaaf die gordels! Waar heb je het laten doen? Zou je kunnen delen wat het koste en hoelang de installatie duurde?

Ik heb het laten doen bij CM Customs in Hengelo (Instagram). Pure professional, doet ook werk voor bijvoorbeeld Absolute Motors. Bekleding, sturen, gordels. Kosten besparen op goedkopere gordels en een amateur zou ik in ieder geval niet doen.

De prijs:

  • 2 gordels kost €325,-
  • 5 gordels kost €600,-

Tijdsduur:

  • 2 gordels circa 2 uur
  • 5 gordels circa 4 uur

Let wel, deze informatie geldt voor 5-deurs auto's. Vaak moet er bij 3-deurs, cabrio's etc het heel achterpaneel er uit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
51 minutes ago, Jeroen said:

Nice! 
 

(Via de 3 stipjes kan je je bericht rapporteren en verzoeken om de titel van je topic aan te passen)

Ah top, bedankt! Ik heb m’n eigen bericht even gerapporteerd! 😂

Link to comment
Share on other sites

  • Gerjan changed the title to Puma ST Mountune M235
  • Gerjan featured and unfeatured this topic
  • 2 weeks later...
18 hours ago, Evil Bert - MK7 said:

Pfff lekker..

Ben van de Fiesta naar de CX3 gegaan, omdat ik zat de twijfelen over de Puma. (was ook pas net leverbaar)
... maar als ik dit zie, .... toch maar eens kijken voor een proefritje :-)

 

Kan het niets anders dan aanraden!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 21-2-2022 at 13:22, Evil Bert - MK7 said:

Pfff lekker..

Ben van de Fiesta naar de CX3 gegaan, omdat ik zat de twijfelen over de Puma. (was ook pas net leverbaar)
... maar als ik dit zie, .... toch maar eens kijken voor een proefritje :-)

 

En al een proefrit gemaakt! Echt geweldig die motoren die hier in liggen. Heb nu een ST-3 gekocht. Echt een genot om mee te rijden. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb een nieuwe mod gedaan aan de klep van mijn uitlaat, die kan ik nu 100% open zetten. Nieuwe inlaat, verlaging en intercooler etc gaan later dit jaar nog volgen.

Uitleg over de klep heb ik hier staan: 

 

Link to comment
Share on other sites

Leuke aanpassing! Dit doet mij dan toch weer twijfelen, voor mij in ieder geval de perfecte tussenweg tussen stock geluid en een nieuwe uitlaat.

Benieuwd naar je toekomstige aanpassingen!

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Josh said:

Leuke aanpassing! Dit doet mij dan toch weer twijfelen, voor mij in ieder geval de perfecte tussenweg tussen stock geluid en een nieuwe uitlaat.

Benieuwd naar je toekomstige aanpassingen!

Ik vraag mijzelf ook echt af of de Milltek upgrade wel nodig was nu ik dit heb. Maar goed, nu heb ik het dubbel op. Alleen denk ik dat dat eventueel te veel kan zijn voor sommige mensen. Het normale geluid is absoluut prima te doen, maar de knallen zijn wel echt serieus luid. Weliswaar vooral met tussengas.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ECC5-ADF0-1-F2-F-4-E18-8071-1-C71218203-

Eerste keer Nordschleife met de Puma, ging echt uitstekend! Wel meteen meer kriebels om de rest van de aanpassingen te doen, remmen wil ik sowieso wel voor de volgende keer alvast. Al houden ze het standaard beter dan bij de Fiesta heb ik het idee.

Link to comment
Share on other sites

 Share

Announcements


×
×
  • Create New...