Jump to content

Fiesta blaast hard vanonder de motorkap

Recommended Posts

Dag mensen op het forum. Ik doe graag nog eens beroep op jullie kennis. 
mijn Ford Fiesta blaast sinds aanschaf GIGANTISCH hard vanonder de motorkap wanneer ik de airco knop inschakel. Je kan gewoon niet fatsoenlijk meer praten met mensen buiten de auto wanneer de airco is ingeschakeld. Bij een volledig koude start: zie video.

De temp van de auto is koud en de buitentemperatuur is 7 graden. Ik heb talloze fora gelezen in elke taal die ik maar kon vertalen maar elke keer is het iets anders. Ik heb de fiesta naar de garage gebracht en volledig laten nakijken; bedrading, condensator, noem maar op, er is ook een sensor en schakelaar (die hier schijnbaar invloed op kunnen hebben) vervangen. 
nu zat ik zelf te denken: kan het niet iets te maken hebben met de relays en fuses aangezien ik er twee mis. Toevallig 1 van de hoge snelheid fuse voor de koeling en ook een relay voor koeling. Om precies te zijn: R7 30A en F2 60A Wellicht heb ik het helemaal bij het verkeerde eind.

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

mijn dank is groot.

Wat ik zo hoor lijkt het me de intercooler die aanslaat maar inderdaad meer geluid maakt dan bij mijn Fiesta/normaal is voor deze auto. Dit klinkt alsof ik mijn vorige auto (Fiat Panda) de airco aanzette, die maakte ook zo'n kabaal. Wat de oorzaak kan zijn weet ik helaas niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van.

• 3 weeks later...

Als iemand met de zelfde auto nou aangeeft of hij/zij die relais en zekeringen wel/niet heeft. Weet je of dat anders of t zelfde is. Nou heeft mn buurman volgens mij zon zelfde fiesta als jij. Daar hoor ik ook altijd eerst de fan draaien voor ik de motor hoor. Als alles werkt, dan kan t misschien zijn dat er iets de doorlaat blokkeert. Dan gaat die lucht door een nauw gat drukken wat lawaai kan geven. 

• 3 weeks later...

Dit is vaak het relais die ervoor zorgt dat de fan blijft draaien en snel verslijt, of er juist voor zorgt dat de fan niet draait en de motor oververhit raakt. Beste is inderdaad bij iemand met dezelfde fiesta even het relais lenen en proberen..

Share

• Create New...