Jump to content

Vreemd geluid (ratel) bij koude start

Recommended Posts

Dag mensen op dit forum! 
Mijn naam is Robert. Ik ben sinds een tijdje trotse eigenaar van mijn Ford Fiesta bij 2011. EIN DE LIJK heb ik m in mijn bezit. 
Ik constateer iets. Bij een koude start hoor ik een soort ratel. Dit gebeurt enkel en alleen bij een koude start. Ik zal een video toevoegen. Ik weet dat ik een distributie riem heb dus het is geen ketting die geluid maakt. Is het toevallig de startmotor of is het iets ergers? Zijn er fiesta gebruikers die dit ook hebben en mij weten gerust te stellen? 
ik weet niet of deze hier goed geplaatst is sinds dit mijn eerste keer op een forum is.

video: 

ik hoop dat iemand dit herkent en mij wellicht kan helpen.

45 minutes ago, Nielsicq said:

Klinkt als een slippend geluid.

misschien dat @BlackFocus een oordeel kan vellen?

ook handig om te vermelden om welke motor het gaat.

wat zegt de gene waarvan je hem gekocht hebt?

Dank voor je reactie @Nielsicq. Het gaat om een fiesta bj2011 1.25 82pk. 
degene waarvan ik m gekocht heb weet mij er niks over te vertellen, behalve dat het hoogstwaarschijnlijk de startmotor is die vervangen moet worden. 

Hé Niels 

ik zeg ook startmotor (bendix droog) de koelfan brult ook meteen nogmaals zo een opname maar dan met de airco uit 

zou mogelijk opgelost kunnen door de as van de bendix te smeren 

Bedankt @BlackFocus 

ja de koelfan slaat aan zodra het AC knopje aanstaat. Maakt niet uit welke temperatuur het buiten is of welke temperatuur de auto heeft. Zodra AC aan staat vliegt die koelfan aan op maximaal vermogen. De koelfan gaat ook niet meer uit behalve als de ac knop uitgezet wordt, dan duurt het 10-20 seconden tot is stopt. Of wanneer ik het contact uitzet. Dat lijkt mij ook iets wat niet hoort te kloppen. 

Share

• Create New...