VvZ Car Detailing Posted January 2, 2022 Report Share Posted January 2, 2022 (edited) Hier zal ik alle ontwikkelingen van onze Fiesta met jullie delen. Chiptuning zal ik voorlopig niet doen, daar ik verlengde fabrieksgarantie heb en die ga ik niet riskeren. Dus de focus zal eerst liggen op het uiterlijk en de wegligging. Zaken die inmiddels gedaan zijn: - H7 LED lampen in de koplampen - LED achteruit rij lampen - LED mistlampen voor - Philips silvervision knipperlicht bolletjes in de koplampen - 205/40/18 Continental winterbanden op de originele velgen Op de planning / wensenlijst staan: - Maxton design spoiler set - Eibach 15mm spoorverbreders - Ford performance 18 inch wielen - Ford aluminium veerpootbrug - XPEL getinte folie op koplampen en achterlichten - Wrappen van de hoeken bij de mistlampen voor - Wrappen van het dakdeel achter het panoramadak - K&N inleg filter Zaken waar ik nog over twijfel: - Remklauwen rood laten maken - Andere remschijven en blokken (Ferodo / EBC) - Milltek catback systeem - Eibach verlagingsveren - Maxton design of originele ST diffusor achter (ook afhankelijk van de uitlaat die wel of niet komt) - Climair windgeleiders - Als de fabrieksgarantie verlopen is dan chiptuning De foto is hoe onze Fiesta er nu bij staat. Edited January 27, 2022 by VvZ Car Detailing Foto toevoegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted January 2, 2022 Report Share Posted January 2, 2022 IK zie geen foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted January 2, 2022 Author Report Share Posted January 2, 2022 Just now, richard b said: IK zie geen foto Nee volgens mij heb ik een te groot bestand geüpload en die wordt dus niet getoond…. 🙈 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JuuL Posted January 2, 2022 Report Share Posted January 2, 2022 Hoe heb je de h7 led lampen erin gekregen. ? Heb zelf ook van die losse montage ringen erbij gekocht maar krijg ze niet vast ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted January 2, 2022 Author Report Share Posted January 2, 2022 23 minutes ago, JuuL said: Hoe heb je de h7 led lampen erin gekregen. ? Heb zelf ook van die losse montage ringen erbij gekocht maar krijg ze niet vast ofzo? In dit YouTube filmpje wordt het goed uitgelegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikyvangils Posted January 3, 2022 Report Share Posted January 3, 2022 Als je er over nadenkt om ook je koplampen te laten tinten zijn de koplamp covers in de link hier beneden misschien wel wat. Ik heb deze toevallig vorige week op marktplaats bij iemand gekocht. Zijn er voor keuring etc makkelijk af te halen. En het is in verschillende kleuren leverbaar. Ik zal vanmiddag een foto maken van hoe het er bij onze fiesta uit ziet. https://autokorrektur-refs420.de/p/ford-fiesta-mk8-scheinwerfercover Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted January 7, 2022 Author Report Share Posted January 7, 2022 Zojuist maar eerst eens wat verlichting upgrades besteld. - LED knipperlichten PY21W voor de voorkant en achterkant - LED remlichten achter P21/5W - LED lampje voor kofferbak verlichting W5W - LED sequential / static knipperlichten in het zwart voor in de spiegels Binnenkort langs Autosport MEBU om te gaan kijken naar de Maxton kit en Milltek uitlaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted January 27, 2022 Author Report Share Posted January 27, 2022 Soms wordt je weer even geconfronteerd dat je een tijdje minder met deze hobby bezig bent geweest en ook nog niet volledig op de hoogte bent van je eigen auto… 🙈 Onze Fiesta heeft dus af fabriek al LED achterlichten en remlichten, ofwel de LED P21/5W had ik niet hoeven bestellen…. Verder heb ik nu alles wat nog niet LED was omgezet naar LED, knipperlichten voor en achter en in de spiegels heb ik de Autobeam zwarte LED knipperlichten ingebouwd en op de static functie ingesteld, sequential is leuk maar alleen als de knippers in de koplampen dit ook hebben vind ik. Ook meteen de kofferbak verlichting naar LED aangepast, nu zie je in het donker echt perfect alles in de kofferbak. Binnenkort de bestelling van alle Maxton Design spullen bij Mebu bevestigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted January 27, 2022 Author Report Share Posted January 27, 2022 Nu toch gelukt om een foto toe te voegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted January 28, 2022 Report Share Posted January 28, 2022 Mooi project! zie dat je van LED houd. heb je deze al? https://www.european-parts.net/en/led-footwell-lighting-fiesta-mk8.html meeste mk8s hebben de stekker wel liggen en het is dan plug and play. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted January 29, 2022 Author Report Share Posted January 29, 2022 19 hours ago, Nielsicq said: Mooi project! zie dat je van LED houd. heb je deze al? https://www.european-parts.net/en/led-footwell-lighting-fiesta-mk8.html meeste mk8s hebben de stekker wel liggen en het is dan plug and play. Top, direct besteld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted January 29, 2022 Author Report Share Posted January 29, 2022 Zwarte knipperlichten in de spiegels gemonteerd. Mooie is van de knippers van Autobeam UK is dat je zelf met een schakelaar kunt kiezen tussen sequential of static. Aangezien mijn koplampen geen sequential knippers hebben, heb ik de spiegels dus ingesteld op static. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted January 29, 2022 Report Share Posted January 29, 2022 3 hours ago, VvZ Car Detailing said: Top, direct besteld! Leuk veel plezier alvast er mee! Hoop dat je lenig bent ivm het inbouwen 😂 heb je ze daar besteld of via de dealer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted January 30, 2022 Report Share Posted January 30, 2022 Diezelfde kosten bij Ali 5 euro incl. bezorging binnen 10 dagen in huis. De knippers voor in de spiegel rond de 15 Euro daar. Heb ze naast de van autobeam gehouden van een kennis exact dezelfde knippers 1 op 1 gelijk. Autobeam en dat soort gasten bestellen ze daar ook net zoals de knippers in de spiegels, Heb ze ook via Ali besteld dit is nu de tweede MK8 waar ik ze in heb er is bij mij nog niet 1 stuk gegaan. Maar goed back on topic Mooie auto en mooie plannen. Had die vorige van mij ook gechipt rechtstreeks van de dealer naar Unlimited tuning 155PK met een automaat dat rijd zo ontzettend fijn na de tuning een aanrader. Mijn vorige mk 7.5 had ik dat ook laten doen was met de powershift bak velen vielen over dat systeem , maar man wat rijd dat fijn was ook 155 pk na tuning. Heb nu de Active X vanaf Oktober met de nieuwe(powershift) bak en de herziende 3 pitter af fabriek 125 pk twijfel nog aan de tuning want als ik hem in sportstand zet dan werk je echt verschil en gaat hij echt wel van zijn plek af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco170 Posted February 2, 2022 Report Share Posted February 2, 2022 On 29-1-2022 at 12:46, VvZ Car Detailing said: Zwarte knipperlichten in de spiegels gemonteerd. Mooie is van de knippers van Autobeam UK is dat je zelf met een schakelaar kunt kiezen tussen sequential of static. Aangezien mijn koplampen geen sequential knippers hebben, heb ik de spiegels dus ingesteld op static. Gaaf hoor, ik heb zelf enige jaren geleden dezelfde Fiesta gehad maar dan met 3-deuren. Als dorpsgenoot zal ik je vast wel een keer tegenkomen.😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted February 7, 2022 Author Report Share Posted February 7, 2022 On 2-2-2022 at 09:58, marco170 said: Gaaf hoor, ik heb zelf enige jaren geleden dezelfde Fiesta gehad maar dan met 3-deuren. Als dorpsgenoot zal ik je vast wel een keer tegenkomen.😎 Dat komt vast goed!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted February 7, 2022 Author Report Share Posted February 7, 2022 On 30-1-2022 at 11:05, richard b said: Diezelfde kosten bij Ali 5 euro incl. bezorging binnen 10 dagen in huis. De knippers voor in de spiegel rond de 15 Euro daar. Heb ze naast de van autobeam gehouden van een kennis exact dezelfde knippers 1 op 1 gelijk. Autobeam en dat soort gasten bestellen ze daar ook net zoals de knippers in de spiegels, Heb ze ook via Ali besteld dit is nu de tweede MK8 waar ik ze in heb er is bij mij nog niet 1 stuk gegaan. Maar goed back on topic Mooie auto en mooie plannen. Had die vorige van mij ook gechipt rechtstreeks van de dealer naar Unlimited tuning 155PK met een automaat dat rijd zo ontzettend fijn na de tuning een aanrader. Mijn vorige mk 7.5 had ik dat ook laten doen was met de powershift bak velen vielen over dat systeem , maar man wat rijd dat fijn was ook 155 pk na tuning. Heb nu de Active X vanaf Oktober met de nieuwe(powershift) bak en de herziende 3 pitter af fabriek 125 pk twijfel nog aan de tuning want als ik hem in sportstand zet dan werk je echt verschil en gaat hij echt wel van zijn plek af. Die van Ali heb ik ook overwogen, maar die hebben allemaal dat ze sequential knipperen. Dat vind ik persoonlijk niet mooi als de knippers in de voorkant dat niet doen. Qua chiptuning vind ik echt lastig, het schijnt dat mijn Fiesta met OPF ook wat lastiger te chippen is dan toen er nog geen OPF in de uitlaat zat. En ik wil de verlengde fabrieksgarantie niet op het spel zetten eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted February 8, 2022 Author Report Share Posted February 8, 2022 On 29-1-2022 at 16:24, Nielsicq said: Leuk veel plezier alvast er mee! Hoop dat je lenig bent ivm het inbouwen 😂 heb je ze daar besteld of via de dealer? Daar besteld en vandaag binnen gekregen, meteen even gemonteerd, dat viel alles mee! Ben er enorm blij mee, het staat heel netjes nu van binnen! Dank voor de tip!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted February 10, 2022 Author Report Share Posted February 10, 2022 Bestelling bij Mebu is geplaatst voor de volledige Maxton Design kit. Maxton Design Splitter V2 Maxton Design Side skirt splitters Maxton Design Achter splitters Maxton Design Spoiler extension V1 Alles in hoogglans zwart. Montage afspraak wordt gemaakt zodra eea binnen is bij Mebu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted March 18, 2022 Author Report Share Posted March 18, 2022 Vandaag bij Autosport Mebu geweest voor de montage van de Maxton design kit. Ik ben heel blij met het resultaat!! En wat een fijne mensen daar, ik ga hier zeker vaker komen in de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted March 18, 2022 Report Share Posted March 18, 2022 Staat hem goed en ja ,die mensen daar 👌 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted March 20, 2022 Report Share Posted March 20, 2022 mooie update staat hem goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted March 20, 2022 Report Share Posted March 20, 2022 Mooie update!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted April 15, 2022 Author Report Share Posted April 15, 2022 Diffusor van Maxton Design in hoogglans zwart en Milltek 90mm sierstuk zijn ook besteld. Mijn vrouw rijdt meer dan ik met de auto en zij wil gewoon geen lawaai uitlaat, dus ik heb voor een sierstuk gekozen. Vond het zonde om een resonated catback systeem te nemen aangezien het verschil qua geluid met de originele uitlaat erg beperkt is. Van het bespaarde geld kunnen we mooi een Revo Stage 1 chip laten plaatsen zodra Revo klaar is met de ontwikkeling van deze chip. Dan blijven er nog een paar kleine wensen over: Open luchtfilter Getinte koplampen en achterlichten Ford performance veerpootbrug Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvZ Car Detailing Posted July 1, 2022 Author Report Share Posted July 1, 2022 Vandaag bij Autosport Mebu een diffusor, Milltek GT90 sierstuk en een open luchtfilter laten monteren. Weer heel blij met het resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts