Erik-ST3 Posted December 11, 2021 Report Share Posted December 11, 2021 Bij het plaatsen van een Milltek downpipe/sportcat gaat GPF deel ontbreken wat wel in de originele downpipe/cat aanwezig is. Voor nu zijn er nog geen APK geschreven regels. De APK leverd voor nu dus geen probleem. Er is wel een zo GPF-back resonated uitlaat deel beschikbaar om het geluid redelijk te houden. Echter dat is nog altijd geen echt GPF deel. En dan dus een milieu probleem zodra de reglementen voor de APK herzien worden. Wat is jullie ervaring ? Daarmee zullen vele geholpen zijn binnen dit forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted December 11, 2021 Report Share Posted December 11, 2021 Wat mij altijd bekend was, is dat je hiermee niet door de APK komt. Voor mij dus reden om dit niet te doen. Dat het wel ‘mag’ heb ik zelf nog nooit gehoord, dus ik kan je daar helaas niet verder mee helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelmaster Posted December 11, 2021 Report Share Posted December 11, 2021 Na mijn idee moet een sportcat wel door keuring komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted December 11, 2021 Report Share Posted December 11, 2021 Sportcat wel, geen GPF/OPF weet ik niet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik-ST3 Posted December 11, 2021 Author Report Share Posted December 11, 2021 Jouw overweging speelt ook bij mij mee. De vraag voorgelegd in Nootdorp bij Mebu. Zij keuren nog “goed” metingen aan GPF is bij benzine motoren nog niet beschreven in APK reglement. Echter voor dieselmotoren gaat dit komend jaar gebeuren… Toch benieuwd of er creatievelingen zijn voor een oplossing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted December 12, 2021 Report Share Posted December 12, 2021 15 hours ago, Erik-ST3 said: Toch benieuwd of er creatievelingen zijn voor een oplossing. Houd er wel rekening mee dat defeat devices voor APK die keuring ongeldig maken als men (lees politie/verzekering) er achter komt, met alle gevolgen die daar aan vast zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik-ST3 Posted December 12, 2021 Author Report Share Posted December 12, 2021 Wat je zegt kan ik begrijpen. Wel is het zo dat er nog geen geschreven regels zijn voor dit type uitlaat. Emissie waarden, waarop gecontroleerd zou kunnen worden, zijn er eenvoudig nog niet. Dan wordt handhaven lastig. Het blijft allemaal wat vaag…. of wil ik het alleen zien dat het vaag is? waarom een grotere intercooler, betere luchtinlaat enz als de afvoer van de gassen een blokkade opwerpen…. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
natasha78 Posted September 20, 2023 Report Share Posted September 20, 2023 On 11-12-2021 at 22:41, Erik-ST3 said: Your consideration also matters to me. The question was presented in Nootdorp near Mebu. They still “approve” measurements of GPF, which is not yet described in MOT regulations for petrol engines. However, this will happen next year for diesel engines... Still curious if there are any creative people for a solution. 😘Om de veiligheids- en milieunormen te handhaven, moet de wetgevin gelijke tred houden met de technologische vooruitgang De goedkeuring van GPF-metingen in Nootdorp toont aan dat er sprake is van aanpassing van de wetgeving voor schonere benzinemotoren, wat een welkome stap is naar een duurzamere toekomst.😍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nisha88 Posted November 4, 2023 Report Share Posted November 4, 2023 On 21-9-2023 at 01:31, natasha78 said: 😘 To maintain safety and environmental standards, legislation must keep pace with technological progress. The approval of GPF measurements in Nootdorp shows that legislation is being adapted for cleaner petrol engines, which is a welcome step towards a more sustainable future . 😍 How can we ensure that legislation keeps pace with technological progress, such as the development of GPFs, in order to maintain safety and environmental standards? I would be very happy if you could let me know, thanks.🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahnoor Mumtaz Posted May 5 Report Share Posted May 5 Ensuring your Milltek downpipe/sportcat complies with APK keuring standards is crucial for a smooth inspection process and peace of mind. It's always best to double-check specifications and regulations to avoid any surprises during the inspection. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jiya Bay Posted June 1 Report Share Posted June 1 Het installeren van een Milltek downpipe/sportcat kan invloed hebben op de APK-keuring van je auto. Een downpipe of sportcat kan namelijk de emissiewaarden veranderen, wat kan leiden tot problemen bij de emissietest tijdens de keuring. Het is belangrijk om te controleren of de sportcat voldoet aan de Europese emissienormen en specifiek de Nederlandse APK-eisen. Soms kan een sportcat wel door de keuring komen, maar het is niet gegarandeerd. Overweeg ook om bij een keuringsstation navraag te doen of advies in te winnen bij een specialist in uitlaatsystemen om zeker te zijn dat je aan alle vereisten voldoet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tristan47 Posted July 5 Report Share Posted July 5 The Milltek downpipe/sportcat offers impressive performance gains and a sportier exhaust note, perfect for enthusiasts. During an MOT inspection, its quality construction ensures compliance with emissions standards, providing peace of mind. It's a smart upgrade for those seeking enhanced driving dynamics without compromising on legal requirements. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.