Jump to content

Trekhaak op titanium model 2015

CorneR
 Share

Recommended Posts

Hallo ik wil een trekhaak monteren onder mijn titanium model maar bij bijna alle trekhaken staat niet geschikt voor model titanium. Het kenteken geeft aan dat hij 900 kg mag trekken. 

weer iemand waarom dit niet zou kunnen. En of het wel gewoon past met bv een stukje uit de bumper halen. 

Ik weet niet hoe het bij de MK7 zit, maar bij de MK8 was daar ook gedoe mee. De ST-line had daar oorspronkelijk geen trekgewicht op kenteken, al die trekhaakboeren hebben dat toen overgenomen in hun documentatie ('niet geschikt voor ST-line'). Dat is vanuit Ford echter aangepast en dat kan je inderdaad op basis van je kenteken controleren bij de RDW (ovi.rdw.nl). Ik denk dat je er redelijkerwijs vanuit kan gaan dat als het op kenteken mag, dat het ook technisch wel uit te voeren is. Technisch is een Titanium immers niet veel anders dan de overige uitvoeringen lijkt me, het platform e.d. zijn gewoon hetzelfde. Verder heb je daar geen mistachterlicht of uitlaat o.i.d. Een stuk uit de bumper halen zal waarschijnlijk sowieso moeten. Bij twijfel kun je het beste even contact opnemen met zo'n leverancier en vragen waarom het (volgens hun) niet zou kunnen. Ik denk dat het trekgewicht op kenteken hier leidend is.

Onder de MK8 ST kan volgens die sites ook geen trekhaak, maar ik heb er toch echt 1 onder laten zetten! 
je kentekenpapieren zijn hierbij een belangrijke ivm het trekgewicht. (Mijn auto mag niks trekken, dus ik mag de trekhaak alleen voor een fietsendrager gebruiken)

Ik ben bij de lokale vestiging van www.trekhaakcentrum.nl geweest, na een lang telefoongesprek van de vestiging met het hoofdkantoor konden ze mij prima helpen (meerdere merken trekhaak, waarbij de ene beter zou passen dan de andere). 
maar de Ford dealer zou dit ook vast kunnen/weten 😉

Heb een mk7,5 en daar zelf een Brink trekhaak onder gezet, past perfect.

Het lastigste was de bumper voorzichtig onder de achterlichten losklikken.

Maar met een paar voorzichtigen tikken op de bolle hoek van de bumper, met een beetje spanning erop, best te doen.

Voor mij ook een voordeel is dat de trekhaak een échte balk is, de orginele is slechts een gezet stuk ijzeren plaat, nu dus lekker stevig.

Kan mij niet voorstellen dat het bij de Titanium anders is wat bevestiging bereft, is volgens mij wat bodemplaat betreft gelijk.

Direct onder het achterlicht zitten hele kleine nokjes bevestigingspunten, vanaf de hoek van het achterlicht naar beneden gaan al wat lastiger.

Daar is de naad zo smal dat er niets tussen te krijgen is,vandaar een tikje vanaf achter op de bumper, easy does it.

@CorneRPast gewoon een trekhaak onder je Titanium. Heb dat in januari ook zelf gedaan. Je moet een kleine uitsnede maken in je bumper, het deel dat vrijwel horizontaal terug onder je auto loopt (zwart plastic, ongelakt). Is niet te zien dat je daar een cm uit hebt gesneden.

Heb er zelf een Oris afneembare haak onder gezet, met een 13-polige Erich Jaeger kabelset. Sensoren schakelen daarmee netjes uit als er een kar gekoppeld is. Was voor 350,- en een dagje werk klaar.

Share

• Create New...