Jump to content

B&O met of zonder woofer?

Recommended Posts

Hallo mede Fiesta rijders,

Ik heb een 2021 Fiesta ST met B&O systeem erin. Nou heb ik bepaalde types gezien welke een B&O woofer in de reservewiel bak hebben liggen. Bij mij is dat niet. 

Na enig zoekwerk heb ik een soort van woofer gevonden in het rechter achterscherm. Is er hier iemand die mij kan vertellen of dat veranderd is ergens in 2020/2021 of was daar een keuze in?

Ik vind de radio echt wel fijn maar mis een klein beetje bas en zou de woofer werking dus eigenlijk wat beter willen hebben.

En weet er dan ook iemand of de woofer die ik bij sommige in de reservewiel bak gezien heb beter is? en is dat om te bouwen?

Ik hoor graag van jullie.

Groet Rene

Het B&O soundsystem is een kostbare optie,standaard met subwoofer en versterker onder de passagiersstoel.

Ik ben bang dat de vorige eigenaar deze bij jou verwijderd heeft. (...not funny)

Onlangs stond er nog 1 te koop op MP 

Het verschil met een subwoofer is ENORM.

Ik meen dat de andere sub bij een MK8 niet meer in de zijkant past ivm wielkast.

Ik had hem inderdaad op de plek van het reservewiel liggen, maar ik weet niet precies hoe dat met het 2021 model is. Het lijkt mij sterk dat dit B&O systeem zonder woofer komt en ook sterk dat iemand de woofer er uit zou halen.

Heb je al geprobeerd met de equalizer settings te spelen?

https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/nl/nl/news/2020/01/02/vernieuwde-motor-en-meer-luxe-voor-de-ford-fiesta.html

De subwoofer van het B&O audiosysteem is voortaan fors kleiner, zonder in te leveren op de geluidskwaliteit. De nieuwe subwoofer is dermate klein dat hij niet langer meer in de reservewielruimte hoeft te worden gemonteerd, waardoor er meer bagageruimte overblijft en klanten de keuze hebben om een reservewiel te bestellen.

Beschouw dit eerder als een bezuinigingsmaatregel dan als vooruitgang.

16 hours ago, MartinB said:

https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/nl/nl/news/2020/01/02/vernieuwde-motor-en-meer-luxe-voor-de-ford-fiesta.html

De subwoofer van het B&O audiosysteem is voortaan fors kleiner, zonder in te leveren op de geluidskwaliteit. De nieuwe subwoofer is dermate klein dat hij niet langer meer in de reservewielruimte hoeft te worden gemonteerd, waardoor er meer bagageruimte overblijft en klanten de keuze hebben om een reservewiel te bestellen.

Beschouw dit eerder als een bezuinigingsmaatregel dan als vooruitgang.

Dank Martin voor deze informatie. Heb even gekeken en inderdaad rechts achter in en achter de bekleding zit een woofer. Als ik binnenkort eens een ouder type kan beluisteren heel benieuwd of het oude type welke in de wielbak ligt misschien geluids technisch wel beter is. Het geluid is echt wel ok hoor maar een beetje bas erbij zou mooi zijn. 

Dank voor je reactie 

19 hours ago, Ronald ST said:

Het B&O soundsystem is een kostbare optie,standaard met subwoofer en versterker onder de passagiersstoel.

Ik ben bang dat de vorige eigenaar deze bij jou verwijderd heeft. (...not funny)

Onlangs stond er nog 1 te koop op MP 

Het verschil met een subwoofer is ENORM.

Ik meen dat de andere sub bij een MK8 niet meer in de zijkant past ivm wielkast.

Het blijkt dat bij het 21 model de woofer verhuist is van reserve wiel bak naar het rechter achter scherm. Ik heb hem daar gevonden en gelukkig nier eruit gehaald. Ik vind het geluid wel ok maar de bas wat tam. Nu benieuwd of de oude woofer misschien beter is. 

Ik volg even. Ik vind de bass echt teleurstellend. Ik begrijp eerlijk waar ook niet waarom dit B&O systeem zo geweldig beoordeeld wordt. Mist bass, af en toe te scherp naar mijn idee, en er trilt vanalles in de deurpanelen. 
Mijn Volvo V40 met high performance audio pack (gewoon Volvo, geen dure merken) was beter. 
Tevens kom ik net terug uit San Francisco voor werk, waar ik een Ford Mustang 2021 gehuurd had met gewoon standaard audio systeem, die klonk een stuk beter met véél meer bass. 

Ik vind het echt tegenvallen. 
Weet iemand hier of je zelf nog een Subwoofer aan kunt sluiten? 

Share

• Create New...