Jump to content

test

bert54
 Share

Recommended Posts

Tja, beste forumleden ik moest een title toevoegen, maar gekozen voor test.

Ik heb mijn fiesta 1.0 St-Line Ecoboost 2019 nu zo'n 4 maanden in gebruik en heb inmiddels al wat langere afstanden afgelegd.Wat mijzelf opvalt is dat ik de besturing op de wat langere afstanden wat aan de zware kant vindt qua handelen aan het stuur, vindt het een beetje zwaar aanvoelen, even geleden was ik de eigenaar van een ford focus en bij dit model was de stuurbekrachtiging naar mijn idee veel beter.Ook vindt ik dat het omgevingsgeluid van de fiesta een beetje doordringend richting interieur.

Kan natuurlijk zijn door de brede banden, de 205 mm.Die geven toch wel een beetje rol-weerstand, of zeg ik dit niet goed.Ik heb al eerder op dit forum hier een vraag over gesteld en heb de reactie goed onthouden, het advies was kies op een later moment voor all seasons banden of voor de 195 mm.Brede band.

Waarom heeft Ford voor de fiesta deze brede variant gekozen, het is geen Verstappen auto / uitvoering. maar zal wel zijn reden hebben die ik nog niet snap.

Ga voor wanneer nodig eens kijken naar die banden en neem de rolweerstand in db ook even mee, de meeste banden voor de ford fiesta in de 205 variant kunnen hoge snelheden aan, maar die optie heb ik niet nodig, ik rij op de snelweg waar het kan gewoon 130 of plus maar niet / nooit boven de 150 km.

130 Km. is ook naar mijn beleving een snelheid waar je lekker blijft rondrijden in de 6e versnelling, val je terug naar de 100km.Dan is het wel weer wenselijk om een versnelling terug te gaan.

Verder vraag ik mij ook af voor wie de midden armsteun is bedoeld, die is niet geplaatst voor de bestuurder want ik kan die niet gebruiken en tegelijkertijd het stuur vasthouden, dus meer ' voor' de bijrijder/ medepassagier, zit te veel naar achteren, en eh'' ik heb geen korte armen.verder beste, is het toch een Ford en dat is de auto waar ik toch weer bij terug gekomen ben en ja toch tevreden mee ben.

Wat ik ondermeer van Ford waardeer is de automatische verlichting en de regendetectie, en de mogelijkheid van het ontdooien van de voorruit in de winterse omstandigheden die ik ook weer wel niet snel meer voorbij zie komen, ( zachte winters).

Ook is de navigatie helemaal top, heel duidelijk, heb wel af en toe een probleem om deze uit te schakelen na een bestemming bereikt te hebben, gaat deze de volgende dag weer verder met de ingevoerde bestemming.

Beste forumleden, ik heb enkele ervaringen gedeeld en dat met de beste bedoelingen.

Gr.bert

Share

• Create New...