Jump to content

Ford Performance velgen + wielen 18 inch

martn
 Share

Recommended Posts

Hoi! 

Omdat ik mijn Fiesta inruil, gaan mijn Ford Performance velgen + Michelin Pilot Super Sport banden onder de auto vandaan. Deze set is vanaf vrijdag 8 oktober te koop. Nieuwprijs per velg is momenteel €310. Banden zitten daarbij niet inbegrepen.

Mocht iemand interesse hebben, stuur gerust een DM!

https://www.ford-accessoires.nl/ford-performance-parts/wielperformance/performance-wiel-18"/2429876?model=fiesta&year=2017

On 5-10-2021 at 13:31, BBU said:

Mooie velgen maar in het algemeen véél te duur en zéker bij Ford zelf !

Mvg BBU

Ze zijn van Ford zelf, dus dat is ook de plek om ze te kopen. Dure dingen inderdaad, maar zeker top. Schelen ook een stuk in gewicht vergeleken met de normale velgen.

58 minutes ago, Chatgraver said:

Merk je nog iets van het lagere gewicht van de velgen?

Als het goed is wel. Juist de zogenaamde 'onafgeveerde massa' heeft effect op rijgedrag/acceleratie maar ook brandstofverbruik. Het kost immers meer energie om die zware wielen in beweging te brengen en houden.

On 6-10-2021 at 15:06, martn said:

Ze zijn van Ford zelf, dus dat is ook de plek om ze te kopen. Dure dingen inderdaad, maar zeker top. Schelen ook een stuk in gewicht vergeleken met de normale velgen.

2kg/velg, dus toch 8kg minder dat je moet meedragen

4 hours ago, Dragunov said:

2kg/velg, dus toch 8kg minder dat je moet meedragen

Qua massa scheelt dat veel meer omdat gewicht over 4 punten verdeeld wordt. Ik geloof zo'n 50kg.

• 2 weeks later...
 Share

• Create New...