Jump to content

MK7 1.25 houd in na vochtig weer (P0304 - Misfire cyl 4)

Recommended Posts

Ik heb een '11 MK7 1.25 die als het vochtig weer geweest is, s'ochtends inhoud bij wegrijden. De lijkt erop als of ie even op 3 cylinders loopt. Einde straat is het meestal weg. Vanochtend hield het alleen wat langer aan. Niet heel fijn omdat het dan bij snelweg oprijden tot een check engine leid...

Ik weet vrij zeker dat de bobine al door een vorige eigenaar al vervangen is. Mijn werkplaats heeft de ruitenspoeiers met kit vast gezet zodat hier niets langs drupt op het blok. Maar blijf het houden. 

Ik ben op het moment te druk om de odblink mx+ dongle er even aan te hangen maar in welke hoek kan ik het zoeken? Zou het overslag kunnen zijn van 1 van de bougies? 

• 3 weeks later...

Goed eindelijk even tijd, Ik tref bij uitlezen een P0304 - Cylinder 4 misfire. Welke cylinder is eigenlijk nummer 4? Coilpack is al een keer vervangen getuige dat er een "ngk u2008" in zit.. Deze hoeft niet goed te zijn maar vooruit..

Op naar de garage dan maar?

https://www.fordownersclub.com/forums/topic/45393-125-zetec-misfire/

Hi all.

Had the misfire problem. First check for water in the spark plug aperture, then if water is present, seal the washer jets, if it continues the core plugs are weeping. Get yourself a bottle of radweld plus and follow the instructions on the bottle. It seal core plugs and cures the misfire.

If symptoms persist, then start looking at coil pack, leads etc.

But if it's damp in the plug aperture it will be washer jets or core plugs.

Core Plugs??? Sproeiers zijn al geplakt. Boven op het blok was het wel wat nat maar nu ook weer niet een zwembad

• tazdevl changed the title to MK7 1.25 houd in na vochtig weer (P0304 - Misfire cyl 4)
 Share

• Create New...