Jump to content

Fiesta 2009 1.4 16v inhouden/schokken

Recommended Posts

Goedemiddag 

Ik heb 2 maanden geleden een fiesta 1.4 16v gekocht met 80.000 op de teller,

Nu heb ik er een probleem mee 

Hij houd soms gigantische in soms kan ik zelfs geen gas meer geven en moet ik dus enkele seconden wachten, komt vooral voor in versnelling 1 en 2,

Hij heeft het ook maar 1x en daarna blijft hij ook nog wel ligt schokken ma is wel mee te rijden,

Wat ik al heb vervangen:

Bougies bougie kabels 

Bobine 

Nokke as sensor 

Krukas sensor 

Brandstof pomp

Luchtfilter 

Gasklep schoon gemaakt 

Hopelijk kunne jullie me verder helpen,

• 2 months later...

Is er toevallig airco aanwezig in de auto? Indien ja, dan zou het aanslaan vd aircopomp zo veel power kunnen vragen dat je dat ervaart als "even inhouden".....

Dan zou het handig zijn om te kijken of je klachten verdwenen zijn na het uitschakelen vd airco.........

Helaas niet, de auto heeft airco maar doet het ook als airco uit is,is ook niet beetje stotteren op dat moment kun je gas geven wat je wilt hij blijdt lopen op 4 cilinders,

Geen fout codes niks op dat moment is het net op benzine leiding dicht geknepen wordt ma dat is niet want blijft pruttelend lopen op 4

Vacuumslangen gecontrolleerd? 

Zoals karamba al zegt, controle van het pedaal dmv een uitleesapparaat en kijken wat zijn waarden zijn

Uitlaatgas controle al gedaan? 

Hoe staat het met de vloeistoffen? Dus koelvloeistof en olie? Geen vermenging van de vloeistoffen en/of verlies.

Ecu aansturing is mogenlijk.

Maar begin bij het begin, dus:

-vonken alle 4 de bougies, ook bij het niet correct draaien van de motor ( dus de ouderwetse stroboscoop erbij ) en welke kleur zijn de bougies?

- brandstof inspuiting goed? Druk goed? Co waarde? ( Ook bij de bougiekleur kun je al een idee krijgen )

-aansturing naar de ecu goed ( krukas en nokkenas) dus meten met scoop of correct uitleesapparaat naar het signaal 

-uitgaande signalen controleren naar de bobine.

Ook gaspedaal signaal controleren.

Zomaar onderdelen vervangen is niet handig. Dit probleem vergt een goede diagnose. 

Share

• Create New...