Jump to content

Fiesta MK8 ST MY2021: Cruise control blijft werken na koppelingspedaal te hebben ingedrukt

Recommended Posts

Hi,

Wanneer ik hier koppelingspedaal indruk van de ST, dan blijft cruise control gewoon actief, enkel bij remmen gaat ie naar stand-by, bij de Mondeo MK5 echter gaat die naar stand-by, net zoals bij het remmen.

Is dit eigen aan de Fiesta MK8 of de ST?

Bedankt!

Als ik terugschakel dan gaan mijn toeren omhoog ja, wat normaal is, als ik rem eerst intrap dan gaat cruise control wel uit.

Ofwel zit er op de Fiesta MK8 ST geen tweede schakelaar voor Cruise Control, zoiezo zit er één schakelaar, anders kan ik wagen niet starten

Ofwel is het zo dat we altijd moeten toepassen wat we hebben geleerd bij de rijschool, eerst rem dan koppeling 😆

Blijft het controle lampje ook branden dan ? eerst rem intrappen ? en in een nood situatie? Bij mijn mk7 gaat lampje uit bij de koppeling intrappen trouwens bij alle fords die ik heb gehad Zou bijna denken dat de schakelaar defect is Als hij toch bij de dealer staat meteen even laten checken gevoelsmatig zeg ik dit hoort niet ! Overigs zijn er schakelaars met 4 aansluitingen weet niet hoe dat bij de mk8 zit 

Nieuwere ST’s hebben dit inderdaad, de eerste niet. Dus bij mij gaat hij er af, maar in een Focus ST waarin ik reed bleef hij ook actief.

On 3-9-2021 at 07:46, martn said:

Nieuwere ST’s hebben dit inderdaad, de eerste niet. Dus bij mij gaat hij er af, maar in een Focus ST waarin ik reed bleef hij ook actief.

Ideaal, kun je ook schakelen terwijl die actief blijft? 

Ja hoor!

Als je koppelingspedaal blijft ingedrukt houden, gaat die na tijdje wel uit. (Dus denk ik dat ergens in Forscan of zo moet een mogelijkheid zitten om de tijdsduur te verkorten)

Maar is ergens nieuwe strategie op module volgens werkplaatschef

14 hours ago, Fictions said:

Ideaal, kun je ook schakelen terwijl die actief blijft? 

Zou ik ook wel prettig vinden, ik zit op de snelweg nog wel eens op CC-snelheden dat ik 'm eigenlijk in de 5,5e versnelling zou willen hebben. Dan zit je dus soms te wisselen tussen 5 en 6, maar dan klapt de CC er steeds uit (logisch). Zou inderdaad mooi zijn dat'ie dat vasthoudt, maar dan wel snapt dat de toeren niet omhoog moeten vliegen op dat moment. Lijkt me softwarematig toch niet de grootste uitdaging eerlijk gezegd. Luxeprobleem, I know. Maar je moet wat te wensen overhouden he ;)

• 2 weeks later...

Op mijn MK8 st-line blijft de cc actief. Als ik een snelheid heb ingesteld kan ik gewoon op- of terugschakelen. Ik hoef de cc dus niet opnieuw te activeren. Bij het schakelen gaat het toerental niet ineens veel omhoog. Bouwjaar van m'n auto is 2019. 

Vind dat prettiger dan bij mijn vorige auto waarbij ik na het (op)schakelen de cc iedere keer opnieuw moest activeren.

Grtzzz😎, Martin

On 7-9-2021 at 12:10, Leon Fiesta said:

Zou ik ook wel prettig vinden, ik zit op de snelweg nog wel eens op CC-snelheden dat ik 'm eigenlijk in de 5,5e versnelling zou willen hebben. Dan zit je dus soms te wisselen tussen 5 en 6, maar dan klapt de CC er steeds uit (logisch). Zou inderdaad mooi zijn dat'ie dat vasthoudt, maar dan wel snapt dat de toeren niet omhoog moeten vliegen op dat moment. Lijkt me softwarematig toch niet de grootste uitdaging eerlijk gezegd. Luxeprobleem, I know. Maar je moet wat te wensen overhouden he ;)

Om een oude koe uit de sloot te halen..dit heeft vw dus al jaren. Ideaal. Had niet verwacht dat ford dit nu pas heeft aangepast

On 18-9-2021 at 13:30, Razer said:

Om een oude koe uit de sloot te halen..dit heeft vw dus al jaren. Ideaal. Had niet verwacht dat ford dit nu pas heeft aangepast

Je zou er maar de hele dag een moeten werken, wat een rommel is dat 🤣

1 hour ago, Mattijs said:

Je zou er maar de hele dag een moeten werken, wat een rommel is dat 🤣

Eerlijk...tijd bij ford gewerkt. Maar blij dat ik bij audi zit. 

On 20-9-2021 at 15:48, Razer said:

Eerlijk...tijd bij ford gewerkt. Maar blij dat ik bij audi zit. 

Ik weet het Robert, jij haalde wel eens Ford onderdelen bij mij, maar ik ben inmiddels verhuisd naar Mercedes.

22 hours ago, Mattijs said:

Ik weet het Robert, jij haalde wel eens Ford onderdelen bij mij, maar ik ben inmiddels verhuisd naar Mercedes.

Aah kijk, dan klopt het plaatje weer. Zit je nu bij mercedes leeuwarden?

Share

• Create New...