Jump to content

Chiptuning Garageplus Eindhoven ervaring?

Recommended Posts

Heeft iemand op het forum zijn auto laten chiptunen bij Garageplus Eindhoven?

Graag hoor ik hoe de ervaringen zijn.

Ondanks de lage prijs zijn de reviews verrassend goed.

https://www.garagepluseindhoven.com/chiptuning/?gclid=Cj0KCQjwvO2IBhCzARIsALw3ASphl4TWXjPlNxAHHXFSgStyyfpUbZQCNW59YITdZx2pid-BO7_4S6waAvNIEALw_wcB

Ps. Ik heb sinds kort een Ford fiesta ST2.

Zou zelf hier niet na toe gaan, elke auto is anders en individuele tuning is belangrijk. dus verschillende vermogenstesten.

lijkt mij sterk dat dit voor 200 euro kan is 3 a 4 uur werk.

Precies en om het nu heel goedkoop te noemen, dat vind ik nu ook weer niet. Eerder onderkant gemiddelde.

Maar lees ook dit eens door, had veel slechter kunnen aflopen:

18 minutes ago, tazdevl said:

Precies en om het nu heel goedkoop te noemen, dat vind ik nu ook weer niet. Eerder onderkant gemiddelde.

275 euro inclusief rollenbank vind ik wel goedkoop. Volgens hun is dit een tijdelijke actie, normaal is het 200 euro duurder.

In een persoonlijk bericht geven ze aan dat zij geen software inkopen, maar dit zelf ontwikkelen. Daarom zou het goedkoper zijn.

Maar nogmaals, de reviews zijn goed, maar wil graag weten of iemand op dit forum ervaring heeft met deze garage.

4 hours ago, Chatgraver said:

275 euro inclusief rollenbank vind ik wel goedkoop. Volgens hun is dit een tijdelijke actie, normaal is het 200 euro duurder.

In een persoonlijk bericht geven ze aan dat zij geen software inkopen, maar dit zelf ontwikkelen. Daarom zou het goedkoper zijn.

Maar nogmaals, de reviews zijn goed, maar wil graag weten of iemand op dit forum ervaring heeft met deze garage.

Hmm zelf ontwikkelen en goedkoop. Dat zijn dingen die niet samengaan. 

Maar nee ik heb geen ervaring met deze tuner. Als je het doet, laat dan iig de correcte afspraken vastleggen.

14 minutes ago, Chatgraver said:

Ok. Wat bedoel je precies met de correcte afspraken?

Dat als er iets mis gaat dat zij het oplossen en niet dat ze spontaan niet thuis zijn

Tevens staar je niet blind op de rollerbank, deze is vaak enorm positief ( if it's to good to be true..it is to good ) 

Zag ook dat ze voor alle merken mappings/tuningen uitvoeren. Vandaar dat ik sceptisch ben dat ze alles binnenhuis doen

9 hours ago, tazdevl said:

Precies hierom heb ik gekozen voor REVO Stage 1 op mijn auto. Is misschien iets duurder maar geen gezeik als er iets mis zou zijn achteraf (gelukkig ook niet gehad). Het is een merk met reputatie (en kan gewoon bij elke REVO dealer terecht mocht er iets zijn) en zo'n onbekende maakt reputatie weinig uit want ze kunnen van vandaag op morgen vertrokken zijn met de noorderzon en jij zit met het gezeik en kosten die je gemaakt hebt dan. En als je vanuit Eindhoven een uurtje doorrijdt richting Maasmechelen heb je een REVO dealer zitten mocht je kiezen voor REVO.

15 hours ago, Razer said:

Dat als er iets mis gaat dat zij het oplossen en niet dat ze spontaan niet thuis zijn

Tevens staar je niet blind op de rollerbank, deze is vaak enorm positief ( if it's to good to be true..it is to good ) 

Zag ook dat ze voor alle merken mappings/tuningen uitvoeren. Vandaar dat ik sceptisch ben dat ze alles binnenhuis doen

Die rollenbank is ook meer voor het effect vooraf/achteraf. Een goede tuner optimaliseert jouw map op basis hiervan. Dit doen er maar weinig...

8 hours ago, Fictions said:

Die rollenbank is ook meer voor het effect vooraf/achteraf. Een goede tuner optimaliseert jouw map op basis hiervan. Dit doen er maar weinig...

Dat klopt, maar hij kan alsnog erg positief uitvallen. Dan denk je van dat hij het vermogen haalt, maar op een andere bank valt het vies tegen.

Je moet doen wat je zelf wilt, maar wij hebben je in ieder geval gewaarschuwd. Je moet niet van die lullige bedragen gaan besparen als het over je auto gaat, als je hem sloopt ben je veel duurder uit dan een goede tuner.

Ik probeer zoveel mogelijk info te krijgen over een bekende en goede chip tuner in Nederland maar tot op heden heb ik nergens aanbevelingen kunnen lezen welke door velen ook ondersteund worden, aldus een bekende- goede kwaliteit leverende -met garantie tuner 

iemand ??? die het weet??

11 hours ago, Razer said:

Wat versta jij onder garantie? Er is niemand die zich aan motorgarantie brand

Zoals ik het begrijp (van mijn tuner), is dat ze gebruik maken van de extreme marges die autofabrikanten moeten aanhouden om hun auto's wereldwijd te kunnen verkopen. Jouw Fiësta zal strikt genomen zowel op de noordpool als in de Sahara moeten kunnen functioneren, maar dergelijke temperaturen hebben we hier in Nederland (West-Europa) natuurlijk niet. Die 'rek' gebruiken ze dan mede om het extra vermogen (en daarmee bijvoorbeeld de temperatuur van het motorblok) te 'garanderen'. Bij elke partij kan je pech of geluk hebben natuurlijk, maar ik zou het wel altijd laten doen bij een partij die je vertrouwt en die je ook goed voorlicht/bijpraat in het hele proces. Dan weet je ook wat je kan verwachten. Het topic dat hier gelinkt is, is een mooi voorbeeld van hoe je het niet wilt (m.i. gaat de topicstarter daar ook niet helemaal vrij uit, maar goed). Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je precies wil/verwacht. Als je het onderste uit de kan wil hebben, dan zou ik denk ik even verder kijken. Ik heb zelf mijn auto laten chippen om gewoon wat meer vermogen te hebben, niet om bij elk stoplicht als eerste weg te zijn bijvoorbeeld. Was iets duurder dan 200 euro, zonder dynorun.

19 hours ago, Razer said:

Wat versta jij onder garantie? Er is niemand die zich aan motorgarantie brand

Deze web site geeft nog iets van garantie https://www.br-performance.nl/nl-nl/faq/ , uiteraard geen motor garantie want een motor kapotrijden kun je ook met de originele settingen.

Ik heb zelfs eens gelezen op een tuner site dat deze motor garantie gaf , waarschijnlijk via een verzekering - helaas weet ik niet meer welke tuner dat was.

Mag ik vragen waar  je je auto hebt laten chip tunen?

Groet en dank voor je info ,  Jan

1 hour ago, JvdW said:

Deze web site geeft nog iets van garantie https://www.br-performance.nl/nl-nl/faq/ , uiteraard geen motor garantie want een motor kapotrijden kun je ook met de originele settingen.

Ik heb zelfs eens gelezen op een tuner site dat deze motor garantie gaf , waarschijnlijk via een verzekering - helaas weet ik niet meer welke tuner dat was.

Mag ik vragen waar  je je auto hebt laten chip tunen?

Groet en dank voor je info ,  Jan

Ik draai een standalone systeem, dit is niet te vergelijken met het obd tunen van jouwn auto.

Die van mij heeft 10 uur op de testbank gestaan 

In principe behoudt je nergens garantie. De garantie die je namelijk zou willen is dat als je iets sloopt, het gedekt wordt. Ook de beste tuners zijn natuurlijk niet gek. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat ze ergens wel iéts vergoeden. Maar als jij je auto naar de haaien rijdt, kom je gewoon zelf aan het betalen.

Revo en Mountune hebben goede tunes. Ga naar Mebu voor Revo.

Dat is het inderdaad. Maar ook wanneer je onder de fabrieksgarantie de motor in de soep laat lopen (zonder tuning), is het maar de vraag of je de boel 100% vergoed krijgt natuurlijk. De enige garantie die je doorgaans krijgt, is dat er gezeik is over wie verantwoordelijk is voor de schade en daarmee de kosten ;) 

15 hours ago, Razer said:

Ik draai een standalone systeem, dit is niet te vergelijken met het obd tunen van jouwn auto.

Die van mij heeft 10 uur op de testbank gestaan 

Dank voor je info!

12 hours ago, martn said:

In principe behoudt je nergens garantie. De garantie die je namelijk zou willen is dat als je iets sloopt, het gedekt wordt. Ook de beste tuners zijn natuurlijk niet gek. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat ze ergens wel iéts vergoeden. Maar als jij je auto naar de haaien rijdt, kom je gewoon zelf aan het betalen.

Revo en Mountune hebben goede tunes. Ga naar Mebu voor Revo.

THX voor de info!!

We dwalen af. Ik heb alleen gevraagd of er leden waren die hun auto hebben laten tunen bij Garageplus. Na alle reacties ben ik wel serieus gaan nadenken en waarschijnlijk kies ik voor REVO.

Weet iemand waarom en hoe REVO meer vermogen uit een stage 1 tuning haalt? Ik neem aan dat zij niet zomaar een standaard programma uploaden, maar dat ze ook nog gaan finetunen.

Nee ze draaien gewoon een standaard programma. Dat fine tune is heel leuk als je altijd het zelfde weer hebt. Maar dat is helaas niet het geval. 

Een custom chip is zoizo duurde en dan ben je je auto een paar dagen kwijt

Hoe kan REVO dan zo goed zijn en waarom zo duur? Geen 1 auto is hetzelfde, dus hoe kan standaard software dan toch betere resultaten halen dan bij tuners die nog wel handmatig enkele waardes aanpassen?

Share

• Create New...