Jump to content

SYNC3 update van F9 naar F10, maar nog steeds F9

Recommended Posts

Vandaag mijn maps willen updaten naar F10, maar die staat onder Info nog steeds op F9...

Thuis gekomen en systeem zei dat ik wagen zo vlug mogelijk moest herstarten omdat deel 1 klaar was, systeem herstartte zelf en toen kwam op scherm: Update voltooid!

Master Reset gegeven, maar maps staan nog steeds op F9, alhoewel het de F10 maps zijn dat ik heb geïnstalleerd.

Update was zo'n drie kwartier tot een uur bezig...

Foutje in SYNC3?

• 2 weeks later...

Hallo Dragunov,

Heb sinds 3 weken een ST line van 1 jaar oud.

Heb een update via Ford website op mijn Sync 3.4 gedaan welke is gelukt - heb hierna het referentie .xml file upgeload naar de ford website.

Zag de dag erna dat ik mijn Navigatie van F8 naar F10 kon downloaden 23GB groot.

Dit gedaan en na ongeveer1,5 uur klaar ik heb nu F10 en wederom het terugkoppel file .XML naar de ford website gestuurd zodat zij nu weer weten hoe de stand van zaken is met mijn auto.

Maar nu volgende dag een een map update van 8.85 GB welke ook weer werd aangeboden geïnstalleerd ( geen idee wat deze toevoegt) 

Dag erna weer een update van de Navigatie van 8.3 GB proberen te installeren en deze gaf aan MEM_ERR01 en faalde dus op plaats tekort om te instaleren - aldus ford gebeld en de oplossing volgens hun een master reset, waarbij ik nu bang ben om alles kwijt te raken en dus verder van huis te zijn !!

Op diverse forums gelezen dat dit een probleem kan zijn evenals een accu loskoppeling  (reset) Het schijnt veel voor te komen in deze update procedure anno 1900

Aldus zoek ik dus naar een oplossing waarbij mijn installatie geheugen weer wordt vrijgemaakt van onnodige restbestanden die de oorzaak zijn van dit probleem

Zijn er mensen met deze problemen die er een oplossing voor hebben gevonden zonde verlies van de kaarten en updates!!

Alvast dank voor jullie info c.q. oplossingen.

Groet van Jan

• 1 month later...

Vandaag ook de sync update gedaan. 3.4 is het zelfde gebleven.

Maar de build is nu 21194

daarna log bestand gezien en verder gegaan naar de kaart update

deze was F9 nu F10. Maar alleen duurde het bijna 2,5 uur.. en daar na geen bericht gekregen dat het geïnstalleerd is..? Maar hij geeft nu wel versie F10 aan.

maar nu is het probleem dat ik geen log bestand heb gekregen en dus geen bevestiging aan ford kan sturen dat mijn update gelukt is.

wat zou ik nog kunnen doen?

On 30-9-2021 at 19:49, FiestaRally said:

wat zou ik nog kunnen doen?

Onderaan Deze pagina staat “Problemen bij het maken van een logbestand tijdens een SYNC 3-update?” 

daar staat er link naar een bestandje dat je moet downloaden. Dit bestand kijkt welke versie je hebt, en zet dat weer terug op de USB stick zodat je dit weer naar Ford kan uploaden.

12 hours ago, Jeroen said:

Onderaan Deze pagina staat “Problemen bij het maken van een logbestand tijdens een SYNC 3-update?” 

daar staat er link naar een bestandje dat je moet downloaden. Dit bestand kijkt welke versie je hebt, en zet dat weer terug op de USB stick zodat je dit weer naar Ford kan uploaden.

Thanks 👍🏻

wist ik niet,nu net gedaan en het is gelukt.

Share

• Create New...