Jump to content

Fiësta IV/V 1.6 16v Sport Zetec-S

JerJoo
 Share

Recommended Posts

Zojuist een Fiësta mk IV/V 1.6 16v uit 2000 op laten halen als project om op te knappen (als hij nog te redden valt)

Stond al een jaar buiten stil dus ben benieuwd of er nog wat van te maken valt. lakwerk is in slechte staat. wat roest maar zo op het eerste zicht niet heel erg veel.

Als iemand tips heeft om hem weer (zonder de motor te beschadigen) te starten dan hoor ik het graag.

fotos komen later ook, hij staat nu even bij de garage die hem heeft opgehaald voordat hij naar mij gaat.

hij starte meteen (alleen de accu was leeg)  alleen bij het bekijken op de brug bleek de roest aan de onderkant toch wel aardig te zijn. De linker montage steun van de achteras was nogal weg geroest. weet iemand of dit nog redelijk te repareren is en of het de moeite waard is voor de auto. Motorisch is hij in perfecte staat.  

Zonder roest vind je ze eigenlijk niet. Het zijn helaas slechte auto's.

Alles valt te lassen, maar dat is maar net hoe dik je portomonee is.

Zou eerst hem helemaal nalopen en dan je beslissing maken. 

Precies dat, alles is te fixen... Mijn opa en oom waren beide hoefsmid. Gear, kennis en ruimte zat. Helaas beide niet meer in leven. Mijn pa heeft met hun in het verleden wel roestige auto's hersteld waarvan de garage later dacht dat het professioneel hersteld was.

Kan je het zelf of ga je het uitbesteden, gaat denk zwaar wegen?

2 hours ago, tazdevl said:

Kan je het zelf of ga je het uitbesteden, gaat denk zwaar wegen?

Als je niets zelf kan doen, maar overal een uurtarief voor moet betalen is het waarschijnlijk niet de moeite, maar als je zelf veel kan (of handige mensen hebt die het voor een kratje bier willen doen) moet het wel heel erg zijn om een verder goede auto voor weg te doen. 
(Ik ben niet ZO handig, en ook geen mensen in mij omgeving die kunnen lassen, dus voor mij zou de keuze duidelijk zijn…. Ik heb echter ook voorbeelden gezien waarbij oude beestjes een prachtig 2e of 3e leven kregen)

Precies :)

Heb het er met mijn vrouw over gehad om samen (puzzel) rally te gaan rijden. Tijdens de speurtocht naar een youngtimer stuitte ik op mijn eerste auto die op dat moment net verkocht was. Die had ik wel willen terug kopen. Maar inmiddels staat de auto op de stort... Het blijft een afweging, is de auto voor jou bijzonder genoeg voor tijd en geld die je er insteekt. Voor mijn eerste auto had ik wel wat over gehad hoewel het geen klassieker is die alleen maar meer geld waard zou worden.