Jump to content

Losse / Trillende buitenspiegels MK6 Fiesta

CaseusNL
 Share

Recommended Posts

Hallo allen!

Ik ben in het bezit van een MK6.5 Fiesta ST150. Ik heb al een tijdje last van een trillende/loszittende buitenspiegel (rechts). Ik neem aan dat dit een kwestie is van het aandraaien van een paar schroeven alleen de vraag is natuurlijk welke dat zijn. Het zijn elektrische spiegels, waarbij het inklapbare gedeelte dus speling heeft en losjes zit. Is er iemand die mij de juiste weg kan wijzen? 

Mocht iets onduidelijk zijn hoor ik het graag :)

1 hour ago, Razer said:

Maken ze ook bijgeluiden bij het inklappen?

Na het inklappen probeert het motortje de spiegels verder te draaien wat niet mogelijk is. Hierdoor maakt hij 3 of 4 tikgeluiden. Maar dit gebeurt aan beide kanten en schijnt een bekend probleem te zijn...

Klopt, er zitten plastic tandwielen in het mechaniek. Deze kunnen door vorst e.d stuk gaan als ze inklappen. 

Dit kan ook het probleem van jou zijn

8 hours ago, Razer said:

Klopt, er zitten plastic tandwielen in het mechaniek. Deze kunnen door vorst e.d stuk gaan als ze inklappen. 

Dit kan ook het probleem van jou zijn

Ik snap dat dat inderdaad de oorzaak is van het tikkende geluid bij het inklappen. Maar zorgt dat er daarbij ook voor dat de buitenspiegel trilt tijdens het rijden? Die tandwielen zijn aan beide kanten stuk maar de spiegel zit maar aan één kant losjes.

Dan het spiegelglas demonteren en de losse kap verwijderen. Hopelijk dat je dan wat ziet. Meer valt er nu niet te doen

21 hours ago, Razer said:

Dan het spiegelglas demonteren en de losse kap verwijderen. Hopelijk dat je dan wat ziet. Meer valt er nu niet te doen

Ik ben er achtergekomen welk onderdeel loszit. Het gaat om het omcirkelde gebied. Nu vraag ik me alleen af hoe ik dit onderdeel eraf krijg zodat ik bij die schroefjes kan? Ik heb het glas en de kap er al af...FRXVclo.jpglhRZ2jN.jpg

Het is me inmiddels gelukt! Het omhulsel klikt los van het draaimechanisme. Hierdoor kon ik 2 nieuwe schroeven er in zetten.

Bedankt voor de hulp!

4 hours ago, Aarnout said:

@RazerHet vervangen van die plastic tandwielen op een MK6.5 hoe gaat dat in z,n werk.

Kan er geen filmpje oid van vinden.

Sorry voor de topic vervuiling.

Dat is helaas niet mogenlijk. Alleen de hele spiegel

Share

• Create New...