Jump to content

Start stop systeem

Recommended Posts

Ik heb problemen met het start stop systeem van mijn Fiets uit 2019, deze werkt niet meer , is bij de dealer geweest en daar werd gezegd dat het door de ontlading van de accu kwam ze hebben hem weer opgeladen en toen deed hij het een weer even, want de volgende dag werkte hij weer niet, heeft iemand een oplossing of idee hier voor.

2 hours ago, NeverDespair said:

Een ritje snelweg maken van minimaal een uur zal je waarschijnlijk helpen......

Klopt, door Corona had ik ook teveel korte ritten, pas toen ik het halve land was doorkruist deed de start-stop het weer.

let wel op: de start-stop is afhankelijk van veel variabelen: staat van je accu, temperatuur van je motor, buitentemperatuur, hoeveel stroom wordt gevraagd (airco, stoelverwarming etc.), waardoor het niet altijd duidelijk is (voor mij althans) waarom deze niet werkt. 

• 1 month later...

Ook als je de Fiësta lang stil laat staan verbruikt de elektronica zodanig veel dat je accu meer ontlaadt dan je zou verwachten. Mijn (2e hands) aangeschafte Fiësta had vrij lang in de showroom gestaan waardoor de accu toch een beetje teveel in kwaliteit was teruggelopen. Accu is (nog onder garantie) vervangen. 

In het instructieboekje staat ook vermeld dat je het beste de accu kunt afkoppelen als de auto "langere tijd" niet gebruikt wordt. Tijdens mijn(bijna 2 maanden) afwezigheid had ik de accu volgens deze instructie losgemaakt.  Wel had ik eerst de motorkap geopend en daarna met de afstandsbediening de auto afgesloten. Na 2 maanden de accupool weer aangesloten en alles werkte direct weer perfect, start/stopsysteem werkte al na 200 meter rijden. 

Voordeel van het afkoppelen is tevens dat je auto moeilijker gestolen kan worden omdat je met behulp van je sleutel (en dus niet met je afstandsbediening) je auto moet openen. 

Kortom, de auto is wel gevoelig voor de staat van je accu.

Grtzzz😎, Martin

Share

• Create New...