Jump to content

Ford Fiesta MK8 titanium zonder Apple CarPlay

Recommended Posts

Hallo. Ik heb een fiesta uit jan 2020 op het oog Nu heeft deze navigatie maar geen Apple CarPlay is dit er nog op te laten zetten op een of andere manier?

Hoor graag van jullie kenners

20 hours ago, JanVtromp said:

Hallo. Ik heb een fiesta uit jan 2020 op het oog Nu heeft deze navigatie maar geen Apple CarPlay is dit er nog op te laten zetten op een of andere manier?

Hoor graag van jullie kenners

Jawel hoor. Zit standaard bij het 8 inch touchscreen vanaf de Connected, dus zit ook op de Titanium.

1 hour ago, Franciscus said:

Jawel hoor. Zit standaard bij het 8 inch touchscreen vanaf de Connected, dus zit ook op de Titanium.

Oké ik zag het nergens staan in de opties… maar jij zegt dat het er dus gewoon opzit? Heb het grote scherm met navigatie 

Toen ik in 2018 mijn Titanium kocht heeft de dealer mij meegedeeld dat het sync 3 infotainmentsysteem naadloos integreert met elke smartphone vanaf de Iphone 5 en Android 5.0. Wil je bijv. navigatie vanaf je telefoon op het scherm zien dan moet je er wel ff een USB kabeltje tussen hangen. Het werkt bij mij dan ook feilloos............

• 2 weeks later...
  • 11 months later...

Die zijn er: https://carlinkitcarplay.com/products/carlinkit-wireless-adapter-for-factory-carplay?gclid=CjwKCAjwt7SWBhAnEiwAx8ZLaiqb3SvMrBrltuS7FLSSf0abOunroWI_vZ_vtmgTZrxWwc3w9277TBoCf4kQAvD_BwE

Geen idee hoe het werkt verder hoor, heb er zelf ook wel eens naar gekeken maar na een tijdje kwam het besef dat ik Carplay eigenlijk amper gebruik. Nu dus helemaal niet meer 🙃

Houd er wel rekening mee dat er delay in zit. De reden dat CarPlay niet wireless is, is omdat er eigenlijk een wifi verbinding nodig is tussen de auto en de telefoon. Puur bluetooth is niet sterk genoeg om zoveel bandbreedte te versturen. Dit kan dus resulteren in dat de knop die je heb ingedrukt een aantal seconden later pas reageert.

12 hours ago, Dragunov said:

Laatste modellen hebben toch eigen WiFi aan boord?

Mist wss dan enkel de softwarematige ondersteuning

Een modem ja, maar die is daar niet voor ingericht. Er is slechts een handje vol auto’s die het ondersteunt. Tot onlangs was het alleen 2022 BMW volgens mij.

Share

• Create New...