Jump to content

Brandstofverbruik MK8 ST-line?

Recommended Posts

Ik ben binnenkort van plan mijn MK7.5 Titanium in te ruilen voor de MK8 ST-Line 100PK Ecoboost. Wat is jullie ervaring met het actueel brandstofverbruik? 

• Lagerwey changed the title to Brandstofverbruik MK8 ST-line?
28 minutes ago, Lagerwey said:

Ik ben binnenkort van plan mijn MK7.5 Titanium in te ruilen voor de MK8 ST-Line 100PK Ecoboost. Wat is jullie ervaring met het actueel brandstofverbruik? 

Wat is je gemiddelde verbruik nu? Verbruik is natuurlijk vooral afhankelijk in hoe je de auto rijdt

8 minutes ago, Fictions said:

Wat is je gemiddelde verbruik nu? Verbruik is natuurlijk vooral afhankelijk in hoe je de auto rijdt

Momenteel zit ik gemiddeld op 6.0 liter / 100 KM. Ben geen stevige rijder dus dat scheelt een hoop.

Volgens mij heb je nu dezelfde motor als degene die je wilt kopen....... Je verbruik zal dus waarschijnlijk - bij dezelfde rijstijl - ook rond die 6,0 ltr. / 100 km blijven

54 minutes ago, NeverDespair said:

Volgens mij heb je nu dezelfde motor als degene die je wilt kopen....... Je verbruik zal dus waarschijnlijk - bij dezelfde rijstijl - ook rond die 6,0 ltr. / 100 km blijven

Rond dat getal zal het blijven, iets minder waarschijnlijk.

Zie voor verbruik ook deze gegevens:

https://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor/ford/fiesta/

Zelf rijd ik een gechipte mk7.5 op gemiddeld 5.4/100.

Ligt uiteraard aan gebruik. Rij je altijd netjes 100 dan haal ik met 18" regelmatig 5,3 liter met hoofdzakelijk snelweg gebruik(airco altijd aan).

En rijd je ook in de avond een beetje lekker doorvenbde helf overdag netjes dan kom ik nog regelmatig onder de 6 liter per 100km. Ik rij alleen nauwelijks stads kilometers.

Stadsverkeer is inderdaad funest voor je verbruik, ik kom daardoor over het algemeen nooit gunstiger uit dan 6 liter / 100 km. Maak ik echter een keer een lange snelwegrit, dan rijd ik zo 100 km verder op één tank benzine.

15 minutes ago, NeverDespair said:

Bij stadsgebruik mag ik al blij zijn met 6,7 ltr / 100 km., maar ja , das dan wel een automaat hè.......

Rijd je al op cruise controle? Anders meer op cruise rijden, ook in de stad kun je 30 op de cruise :)
Scheelt bij mij zomaar 0.5/100L...

Voor de volledigheid: de 6 liter / 100 km die ik noemde is bij gecombineerd gebruik. Dus stukjes in de stad, stukjes buiten de bebouwde kom en af en toe stukje snelweg. Boordcomputer staat nu gemiddeld op 5,8 (die heb ik nooit gereset), volgens de app zat ik in juni gemiddeld op 6,2. Ik ben in deze dus ook even afhankelijk van de techniek, ik reken mijn gemiddelden nooit uit op basis van echte liters en echte kilometers. Dat schijnt nauwkeuriger te zijn, maar die moeite neem ik nooit ;) 

Op de CC rijden in de stad vind ik waardeloos, buiten de bebouwde kom en op de snelweg rijdt het wel prettig op langere afstanden (en bij beperkte of geen drukte op de weg).

Mijn gemiddelde is 7,2. Dat zijn voornamelijk stadskilometers… en de km’s op de snelweg of buiten bebouwde kom die ik dan rijd, zijn vaak in de spits. (En dat is ook niet echt gunstig voor het verbruik) 🙄

• 2 weeks later...

Update: momenteel de MK8 ST-Line in bezit, top wagen. Zit momenteel op verbruik van 5.8 l /100 km volgens de boordcomputer. Airco staat standaard aan, E10 brandstof en Vredestein Quatrac 5 all season banden. 

4 dagen geleden naar Luxemburg gereden vanuit Amsterdam met dakdrager en box erop en nog eens volgeladen. Bijna standaard 120 a 130 gereden. Stukken bergop van een kilometer. Mooi 7L op 100km. 

Share

• Create New...