Jump to content

Problemen met installeren kaartupdate na sync update build 21020

Recommended Posts

Goedenavond,

Onlangs heb ik een Sync update uitgevoerd in mijn Fiesta ST-Line (MY2019) om het sync systeem te updaten naar build 21020.
Hierna heb ik het logboekbestand geüpload naar de Ford website en daardoor kwam er een kaartupdate beschikbaar van 8.6GB

Als ik deze update probeer te installeren resulteert dit binnen 10 seconden na het inpluggen van de usb-stick in de foutmelding MEM_ERR01.
Hierna heb ik de usb-stick opnieuw geformatteerd (als ExFat) en de update opnieuw gedownload van de Ford site en uitgepakt op de usb-stick via Winrar.
Echter resulteert dit weer in dezelfde foutmelding binnen 10 seconden.

Heeft iemand een tip zodat ik de update toch kan installeren?
Dit weekend ga ik naar Oostenrijk en daarom wil ik graag mijn Sync systeem helemaal up-to-date hebben.

Onderstaand treffen jullie een kopie van de tekst uit de autoinstall file aan:

; SYNC3 Consumer Application Upgrade - Release 3.4.54 - Only for Nav/EU assemblies.

[SYNCGen3.0_3.4.21020]
Item1 = 4U5T-14G422-BAF
Open1 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BAF.tar.gz
Item2 = 4U5T-14G422-BBF
Open2 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BBF.tar.gz
Item3 = 4U5T-14G422-BCF
Open3 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BCF.tar.gz
Item4 = 4U5T-14G422-BDF
Open4 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BDF.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction
[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = GB5T-14G386-AD
Open1 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz
Item2 = LU5T-14G386-CA
Open2 = SyncMyRide\LU5T-14G386-CA.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction

• Marvinv changed the title to Problemen met installeren kaartupdate na sync update build 21020
1 minute ago, Dragunov said:

Te weinig geheugen over om update uit te voeren...

Kijk eens op de website van cyanlabs, SynUpdater

Bedankt Dragunov! Is er ook een manier om de update uit te voeren zonder Cyanlabs?
Ik ben hier namelijk niet zo bekend mee.

Verder heb ik geprobeerd om de update via de auto te download maar dat ging echt tergend langzaam.
Raad je een update via de Wi-Fi van de auto aan of is dit niet verstandig?

Niet echt, zeker niet met memory fouten.

Via de wagen gaat het inderdaad traag...

Via de tool kan je ook eerst kiezen om bepaalde zaken ervan te smijten zodat je eerst plaats genoeg hebt om de update uit te voeren, nadien kan je die bepaalde zaken terug installeren

1 minute ago, Dragunov said:

F10:

[url=https://ibb.co/68Ww5Hv][img]https://i.ibb.co/f9xF7k8/Vastleggen.jpg[/img][/url]

Bedankt! Zijn de F10 kaarten een beetje actueel of zijn deze weer vrij verouderd?
Ik heb momenteel nog de F7 kaarten in mijn auto en deze zijn echt sterk verouderd.

4 minutes ago, Dragunov said:

Niet echt, zeker niet met memory fouten.

Via de wagen gaat het inderdaad traag...

Via de tool kan je ook eerst kiezen om bepaalde zaken ervan te smijten zodat je eerst plaats genoeg hebt om de update uit te voeren, nadien kan je die bepaalde zaken terug installeren

Bedankt voor de uitleg! Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden?
Bijvoorbeeld bepaalde zaken die handig zijn om te verwijderen of die ik absoluut niet mag verwijderen?

23 minutes ago, Dragunov said:

Gracenotes en Small Voice pakket eerst verwijderen.

Maar installeer eerst eens de app en kijk dan onder tab Gereedschap ;)

Bedankt! Ik ga het morgen eens uitvogelen 😁

12 hours ago, Dragunov said:

F10:

Vastleggen.jpg

Misschien een stomme vraag maar moet ik alle files downloaden uit dit overzicht? Of zijn er ook files die ik niet nodig heb en dus niet hoef te installeren om ruimte te besparen?

@DragunovBedankt het is gelukt via een downgrade en reformat via Cyanlabs.
Ik draai nu versie 3.4 i.c.m. BUILD 21020 en de F10 kaarten.
Mijn Gracenote versie is 1.1.12316 (EU-0020)... heb jij enig idee wat dit is?

Verder heb ik in een filmpje gezien dat Sync de maximumsnelheid aangaf op het scherm van de media-unit, echter zie ik dit niet in mijn auto.
Heb jij enig idee hoe ik dit kan instellen? (Foto met voorbeeld): https://imgur.com/a/JTImGia

Edited by Marvinv
Foto toegevoegd ter referentie

37 minutes ago, TristanT said:

Gracenote is een database met liedjesinformatie https://en.wikipedia.org/wiki/Gracenote

Bedankt voor de uitleg!

Voor nu lijk ik weer helemaal up-to-date.

Jammer trouwens dat je sommige instellingen alleen via ForScan/UCDS kan instellen aangezien ik niet over het juiste materiaal beschik.

On 29-6-2021 at 15:59, Marvinv said:

@DragunovBedankt het is gelukt via een downgrade en reformat via Cyanlabs.
Ik draai nu versie 3.4 i.c.m. BUILD 21020 en de F10 kaarten.
Mijn Gracenote versie is 1.1.12316 (EU-0020)... heb jij enig idee wat dit is?

Verder heb ik in een filmpje gezien dat Sync de maximumsnelheid aangaf op het scherm van de media-unit, echter zie ik dit niet in mijn auto.
Heb jij enig idee hoe ik dit kan instellen? (Foto met voorbeeld): https://imgur.com/a/JTImGia

Ik heb de bestanden op een usb gezet, voor ik alles erop ga zetten, is het moeite waard qua update? Is er veel veranderd?

43 minutes ago, BenT said:

Ik heb de bestanden op een usb gezet, voor ik alles erop ga zetten, is het moeite waard qua update? Is er veel veranderd?

Hoi BenT,

welke versie draai je op dit moment? Voor de update draaide ik F7 kaarten en Build 19052.

Voor mijn gevoel draait 21020 een stuk soepeler en tevens is het thema wat veranderd (sfeer impressie) 

Wat F7 vs F10 kaarten betreft is het erg fijn om kaarten te hebben die 3 jaar nieuwer zijn. Tevens lijken er wat nieuwe functies aan de navigatie toegevoegd zoals een pop-up scherm bij een naderende afslag en dat de helft van het scherm op de sync module de afslag laat zien.

6 minutes ago, Marvinv said:

Hoi BenT,

welke versie draai je op dit moment? Voor de update draaide ik F7 kaarten en Build 19052.

Voor mijn gevoel draait 21020 een stuk soepeler en tevens is het thema wat veranderd (sfeer impressie) 

Wat F7 vs F10 kaarten betreft is het erg fijn om kaarten te hebben die 3 jaar nieuwer zijn. Tevens lijken er wat nieuwe functies aan de navigatie toegevoegd zoals een pop-up scherm bij een naderende afslag en dat de helft van het scherm op de sync module de afslag laat zien.

Bedankt voor het antwoorden, heb nu 3.0-19205 met F8 kaarten als het goed is.

Ik ga het eerdaags ook eens installeren

Share

• Create New...