Jump to content

Airco probleem

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een fiesta st150 uit 2006. En mijn airco werkt niet. Ik helemaal niet omhandig met autos maar ik wilde even weten of dit een vaker voorkomend probleem is.

Mijn airco doet het niet, bij uitlezen van de fout zegd hij dat er te veel druk in het systeem staat. 80 bar zegd de computer, nou aangezien er nog geen explosies zijn plaatsgevonden lijkt me niet dat er 80 bar in een normaal 5 bar systeem staat. Nou heeft mijn airco 2 druksensors, allebij zijn vernieuwd. Maar nogsteeds krijg ik 80 bar te zien. Is er iemand die dit vaker heeft gezien en mij kan helpen? 

Welkom! Als jij je probleem/vraag in het juiste onderdeel van het forum stelt dan heb je meer kans op een antwoord, niet iedereen leest in het welkom gedeelte de berichten. En daarnaast houden we het zo ook overzichtelijk ;)

Ik heb het antwoord helaas niet voor je zowiezo.

Je vraag staat in het verkeerde gedeelte maar de druk kan in het hoge drukleiding makkelijk hoger oplopen dan 5 bar. Weet je zeker dat de 80 die je aangeeft in bar is en geen psi?? 80 psi zou wel kunnen want dat is bijna 6 bar en dan zou het goed moeten werken.