Jump to content

205/40-18 MK8 ST banden

Recommended Posts

1 hour ago, Jeroen said:

Ik zie dat dit een band is die geoptimaliseerd is voor circuitgebruik. Ga je dat ook doen? 

Nee dat niet, maar wat meer grip zou wel lekker zijn.

En inderdaad, in de regen zijn ze iets minder, ik was wel benieuwd naar ervaringen.

Ik heb vaker op semislicks gereden, maar niet de Michelins en ook niet met mijn Ford.

3 hours ago, Mattijs said:

Nee dat niet, maar wat meer grip zou wel lekker zijn.

En inderdaad, in de regen zijn ze iets minder, ik was wel benieuwd naar ervaringen.

Ik heb vaker op semislicks gereden, maar niet de Michelins en ook niet met mijn Ford.

Leuk semislicks..maar in het koude kikkerlandje is er toch meer regen dan mooie droge dagen.

Zou voor de pilot sport gaan of de dunlop sportmaxx rt2

13 hours ago, Razer said:

Leuk semislicks..maar in het koude kikkerlandje is er toch meer regen dan mooie droge dagen.

Zou voor de pilot sport gaan of de dunlop sportmaxx rt2

Een semislick lijkt mij inderdaad geen goed idee op de Nederlandse wegen, ondanks dat die dingen formeel toegestaan zijn. (Als je kijkt wat voor rotzooi er legaal te krijgen is qua banden dan weet je wel dat goedkeuring niet heilig is als het op prestaties aankomt).

Ik heb zelf nog nooit met semi-slicks gereden, maar afgelopen zomervakantie reed ik door Zwitserland in de stromende regen met nog 1,3 profiel op mijn zomerbanden. Uiteraard is dit niet helemaal vergelijkbaar met semi-slicks, maar wat was ik bang joh. Ik vloog alle kanten op. Ik ben vrijwel zeker dat dit het zelfde effect zal hebben op semi-slicks. Ik zou het er absoluut niet op wagen, tenzij het je fun-auto is voor op een zonnige dag of het circuit.

3 minutes ago, martn said:

Ik zou het er absoluut niet op wagen, tenzij het je fun-auto is voor op een zonnige dag of het circuit.

Dit lijkt mij ook de kern van het verhaal. 'Normale' autobanden zijn bedoeld voor de openbare weg en regulier gebruik. Die Sport-Cup lijkt mij een band die in beginsel is bedoeld voor het circuit, maar waarmee je dus wel over de openbare weg mag. Met 1,61 mm profieldiepte mag je ook de weg op, maar we zijn het denk ik wel met elkaar eens dat dat ook niet direct een goed idee is...

De Focus RS mk3 werd door Ford ook geleverd met Cup2 banden. Dit was een optie samen met de zwarte gesmede 19inch wielen.

Veel Porsches zijn ook met Cup2 banden geleverd.

Lijkt mij dus niet echt een probleem op de openbare weg, behalve in de winter natuurlijk.

https://www.caranddriver.com/reviews/a15099326/2016-ford-focus-rs-tested-with-michelin-pilot-sport-cup-2-tires-review/

Edit: Michelin noemt het Cup 2 Connect, geen idee waarom. Zie wel dat de normale Cup 2 alleen in 19, 20 en 21inch wordt verkocht.

Als je het artikel van caranddriver geheel leest kom je tot de conclusie dat de pilot sport cup 2 ideaal zijn voor het ciricuit, maar voor alledaags gebruik is de super sport beter.

Citaat: 'If you plan to track your RS, the Cups 2s and Y-spoke wheels are a no-brainer. But if you plan to drive an RS every day, save the money. You won’t forgo any of the fun this car delivers with the standard Super Sports, and you’ll avoid making your passengers wish they’d taken an Uber.'

On 28-6-2021 at 11:34, MartinB said:

Als je het artikel van caranddriver geheel leest kom je tot de conclusie dat de pilot sport cup 2 ideaal zijn voor het ciricuit, maar voor alledaags gebruik is de super sport beter.

Citaat: 'If you plan to track your RS, the Cups 2s and Y-spoke wheels are a no-brainer. But if you plan to drive an RS every day, save the money. You won’t forgo any of the fun this car delivers with the standard Super Sports, and you’ll avoid making your passengers wish they’d taken an Uber.'

Klopt, alleen de SuperSport zijn niet meer leverbaar.

Ik weet nu ook wat Connect is: https://www.michelin.co.uk/auto/home-auto/michelin-track-connect

Share

• Create New...