FDL Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 - Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 17, 2021 Author Report Share Posted June 17, 2021 - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 58 minutes ago, FDL said: Raar vraagje, waarom de auto niet laten tunen bij een bekende ford tuner? Mill lampje aan en resetten is wel slecht. Zou terug gaan, laten oplossen of originele file terug laten plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 17, 2021 Author Report Share Posted June 17, 2021 On 17-6-2021 at 15:16, Razer said: Raar vraagje, waarom de auto niet laten tunen bij een bekende ford tuner? Mill lampje aan en resetten is wel slecht. Zou terug gaan, laten oplossen of originele file terug laten plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 2 hours ago, FDL said: Bij het chippen had ik de keuze tussen full eco, mix eco/vermogen of vol vermogen. De tuner gaf aan dat full eco slechts enkele procenten bespaarde dus heb voor vol vermogen gekozen. Hierbij verwachtte ik uiteraard nog steeds dat bij gelijkaardig gebruik het verbruik lager zou liggen en hetzelfde wanneer ik het extra vermogen aanspreek. Misschien heeft de tuner me verkeerd begrepen? Mijn eerste indruk n.a.v. je hele post (en met name het bovenstaande): het zit ramvol met 'ik dacht dat' en 'mijn verwachting was'. Heb je je twijfelpunten dan niet op tafel gelegd? Of is het gewoon niet (goed) uitgelegd? Verder vind ik het motorstoringslampje ook een wat discutabel verhaal. Je bent overduidelijk niet tevreden, ik zou daar altijd mee terug gaan dan. Laat ze het maar oplossen, of anders de originele software weer terugzetten. Met wat mij betreft: (aanzienlijk deel van je) geld terug. Ik heb de mijne ook laten tunen, maar dat was één van de eerste dingen die toegezegd werd: als het niet bevalt dan maken we het ongedaan en krijg je je geld terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 Ik heb mijne dus ook pas terug laten tunen, vantevoren eerst heel veel research gedaan om teleurstelling te voorkomen. Daar hebben ze ook aangegeven van als ik niet tevreden zou zijn ze het mij kosteloos terug zouden zetten. Heb pas hoeven te betalen nadat ik een testrit heb gemaakt ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 17, 2021 Author Report Share Posted June 17, 2021 On 17-6-2021 at 16:18, Leon Fiesta said: Mijn eerste indruk n.a.v. je hele post (en met name het bovenstaande): het zit ramvol met 'ik dacht dat' en 'mijn verwachting was'. Heb je je twijfelpunten dan niet op tafel gelegd? Of is het gewoon niet (goed) uitgelegd? Verder vind ik het motorstoringslampje ook een wat discutabel verhaal. Je bent overduidelijk niet tevreden, ik zou daar altijd mee terug gaan dan. Laat ze het maar oplossen, of anders de originele software weer terugzetten. Met wat mij betreft: (aanzienlijk deel van je) geld terug. Ik heb de mijne ook laten tunen, maar dat was één van de eerste dingen die toegezegd werd: als het niet bevalt dan maken we het ongedaan en krijg je je geld terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 Ben je hier geweest,daar,resultaat over een komt van 95 pk ecoboost naar 150 pk ?? En op facebook,zelfde uitdraai,als op t forum. Als je niet tevreden bent,oude software,weer terug laten zetten. https://www.gorilla-tuning.be/vermogensmeting-dyno-pro https://www.facebook.com/gorillatuning/posts/209327401100124 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 17, 2021 Author Report Share Posted June 17, 2021 2 minutes ago, Bnz said: Ben je hier geweest,daar,resultaat over een komt van 95 pk ecoboost naar 150 pk ?? En op facebook,zelfde uitdraai,als op t forum. https://www.gorilla-tuning.be/vermogensmeting-dyno-pro https://www.facebook.com/gorillatuning/posts/209327401100124 Klopt. Ik wou de naam niet noemen aangezien ik misschien zelf deels in fout ben en wat duidelijker kon zijn. Maar dat is hem ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 1 minute ago, FDL said: Klopt. Ik wou de naam niet noemen aangezien ik misschien zelf deels in fout ben en wat duidelijker kon zijn. Maar dat is hem ja. Sorry,maar was eigenlijk nieuwsgierig,hoe de tuning tot stand kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 17, 2021 Author Report Share Posted June 17, 2021 1 hour ago, Bnz said: Sorry,maar was eigenlijk nieuwsgierig,hoe de tuning tot stand kwam. Ik heb het niet kunnen volgen. Hij zei wel dat ze niet simpel te tunen waren en dat hij de map van 0 moest schrijven. Hij voegde er nog aan toe dat hij al eentje op 145 had gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 Teruggaan, laten oplossen of geld terug!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 10 minutes ago, FDL said: Ik heb het niet kunnen volgen. Hij zei wel dat ze niet simpel te tunen waren en dat hij de map van 0 moest schrijven. Hij voegde er nog aan toe dat hij al eentje op 145 had gekregen. hierbij hoe t werkt,met de dyno pro,mobiele tuningapparaat, https://dynopro24.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 Een mobiel apparaat gaat natuurlijk nooit in de buurt komen van de nauwkeurigheid van een bank. Daarnaast zit er zelfs tussen banken een flink verschil en kan dit apparaatje wellicht ook erg positief ingesteld staan. Volgens mij dient er ook te worden gemeten op de wielen waar het vermogen zit, in dit geval dus niet de achterwielen maar dat weet ik niet zeker. Dat stijgende verbruik is natuurlijk helemaal raar. Mijn ST is nu 2 keer getuned en met beide tunes haal ik zeker geen minder zuinig verbruik, zuiniger ook niet perse. Het wordt altijd als reden gebruikt om een auto te chippen voor beter verbruik, maar dat verhaal geloof ik sowieso nooit, daar zal ik het niet voor doen. Motorlampje is natuurlijk ook heel apart, dat moet je niet willen. Heb dat nog nooit gehad na een tune. Toch denk ik dat je hier zelf een verkeerde beslissing in hebt gemaakt. Ik begrijp niet dat mensen naar een tuner gaan die werkelijk iedere auto probeert te tunen voor die paar tientjes minder aan kosten. Wat heb je aan die goedkopere tune als vervolgens je hele auto naar de klote is? Ga gewoon naar een erkende tuner waar al 1000+ Fordjes voor jou zijn geweest, die lui weten wat ze doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 7 hours ago, FDL said: Dyno Pro even nauwkeurig is als een echte rollenbank zeg maar? In een lege hal met gecontroleerde omstandigheden zeker dat is prima te simuleren en benaderen, in de praktijk buiten op de openbare weg: niet echt. Je probeert het vermogen van de motor te bepalen, alles wat daarna komt zijn extra variabelen die het moeilijker maken. Met alleen een versnellingsbak, differentieel en overbrenging is het nog te doen maar als je meer gaat toevoegen (wind, wegweerstand, oncontroleerbare rolverliezen, putten, gewicht voertuig) word de meting onnauwkeuriger. Als je een voor/na doet kan je waarschijnlijk meer zeggen omdat je dan een basis meting hebt en een verschil wat iets zegt over de vooruitgang (niet de absolute waarden). 7 hours ago, FDL said: Ik haalde voordien met cruise control aan 105/110km per uur een momentaan verbruik van 3.5 a 4 liter, na de chiptuning is dit gestegen met minstens anderhalve liter. De 95pk heeft cilinderuitschakeling als ik het goed heb, klinkt alsof deze stuk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 Meeste schakelen dit bij een tuning uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 3 minutes ago, Dragunov said: Meeste schakelen dit bij een tuning uit Sure, maar dat verklaart wel verbruikstoename. Ik zou verwachten dat ze dat wel genoemd hadden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 17, 2021 Author Report Share Posted June 17, 2021 1 hour ago, TristanT said: Sure, maar dat verklaart wel verbruikstoename. Ik zou verwachten dat ze dat wel genoemd hadden. Klinkt aannemelijk! Het is niet vooraf genoemd, maar ik hoop dat je gelijk hebt! Ik heb de tuner deze middag gemaild, maar wacht nog antwoord. Ik zag net in de Ford Pass app een melding ivm het motormanagement lampje. Lijkt me dat de tuning gedetecteerd wordt: Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 18, 2021 Author Report Share Posted June 18, 2021 Bijkomend vraagje, vervalt na chippen de hele garantie of enkel motorgedeelte? Maakt het wat uit als chippen ongedaan wordt gemaakt? Ik heb namelijk een slecht contact aan het stuur waardoor de auto willekeurig claxonneert als ik stuur. Daar is vandaag nog een rij dode pixels op het scherm bijgekomen. Heeft allemaal niets me de tuning te maken, maar zonder garantie zijn die waarschijnlijk dure problemen om op te lossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeverDespair Posted June 18, 2021 Report Share Posted June 18, 2021 Als je m.b.t. je eerste vraag een mailtje naar de service afdeling van Ford NL / BE stuurt - met de vraag "als ik laat chippen welke garantie vervalt dan?"- dan krijg je in 1 keer het juiste antwoord. Simpeler kan het toch niet zijn ........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 18, 2021 Author Report Share Posted June 18, 2021 18 minutes ago, NeverDespair said: Als je m.b.t. je eerste vraag een mailtje naar de service afdeling van Ford NL / BE stuurt - met de vraag "als ik laat chippen welke garantie vervalt dan?"- dan krijg je in 1 keer het juiste antwoord. Simpeler kan het toch niet zijn ........... En meteen de aandacht erop vestigen terwijl de kans bestaat dat ze er anders nog over kijken? Sure Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted June 18, 2021 Report Share Posted June 18, 2021 Ik zeg de originele software er op zetten en eerst de garantie bij Ford gebruiken. Als ze gaan rijden met je auto voelen ze het gelijk dat ie meer vermogen heeft en krijg je op zeker gezeur. Daarna een goede tuner benaderen voor goede tuning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 18, 2021 Report Share Posted June 18, 2021 In principe vervalt volgens mij de volledige garantie. Het maakt niet uit of iets wel of niet door tuning komt, je verbreekt namelijk als het ware een contract. Ik heb ook reparaties gehad aan mijn auto waarbij het probleem niets te maken had met de tuning, maar omdat hij getuned is wil Ford er niets van weten en was ik gewoon verantwoordelijk voor alle kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fictions Posted June 19, 2021 Report Share Posted June 19, 2021 8 hours ago, martn said: In principe vervalt volgens mij de volledige garantie. Het maakt niet uit of iets wel of niet door tuning komt, je verbreekt namelijk als het ware een contract. Ik heb ook reparaties gehad aan mijn auto waarbij het probleem niets te maken had met de tuning, maar omdat hij getuned is wil Ford er niets van weten en was ik gewoon verantwoordelijk voor alle kosten. Niet helemaal waar, de verkoper (Ford) moet kunnen aantonen dat het aanneembaar is dat het probleem door tuning is ontstaan. Zullen ze natuurlijk sneller doen bij een probleem met koppeling/motor, dan wanneer er iets van plastic in je interieur afbreekt bijvoorbeeld. Wat ik zou doen; tuning eraf laten halen. Naar de dealer, hopen dat ze er niet achter komen. Zo wel, dan heb je pech maar het zal toch gemaakt moeten worden. Al dan niet betaald door jou/Ford. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted June 19, 2021 Report Share Posted June 19, 2021 18 hours ago, pwaltman said: Ik zeg de originele software er op zetten en eerst de garantie bij Ford gebruiken. Als ze gaan rijden met je auto voelen ze het gelijk dat ie meer vermogen heeft en krijg je op zeker gezeur. Daarna een goede tuner benaderen voor goede tuning. Parameters zijn anders, dus zodra hij word uitgelezen..dan weet de fabriek/garantie genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts