Jump to content

MK7.5 125pk chiptunen, voor en nadelen?

Recommended Posts

Mooie waarden, 158 pk is heel netjes, weet je of het koppel ook veel beter is geworden?

Met deze verbruikswaarden en vermogenstoename is het natuurlijk één grote glimlach tijdens het rijden😊.

Zit er over te denken mijn Fiësta ook te laten tunen.

Grtzzz😎, Martin

2 hours ago, Grumpy91 said:

@Mart1n Koppel was 193.5N bij 3611 rpm, nu 252.9N bij 3589 rpm.

Whats-App-Image-2021-06-15-at-15-49-32-1

Mooie waardes hoor! Zou je ook dat grafiekje daarboven kunnen posten? Dat is ook altijd interessant om te zien :)

On 16-6-2021 at 18:26, TristanT said:

- niet nog meer slapende honden wakker maken -

Verhip! Thnx voor de hint, was me niet eens opgevallen! Ik ga het aanpassen.

👍Veel plezier, wel af en toe gas geven hé, zuinigheid is ook niet alles. Wat lol moet ook kunnen

Oww wat lol moet zeker kunnen en gaat ook zeker wel gebeuren (morgenavond even het Duits op), maar voor de huis-tuin-werk ritjes is het wel fijn dattie zuiniger is!

Dat zijn wel heel mooie waardes! Als je kijkt naar de acceleratietijd standaard en dan naar stage 1 dan denk je eerst: Hoe kan het dat hij langzamer accelereert, mar dan zie je even verderop dat de top van 193 is gestegen naar 230!!! en dat verklaart direct het verschil. INDRUKWEKKEND gewoon. Veel plezier en vlotte kilometers gewenst.😊😊😊😊

Grtzzz😎

Martin

4 hours ago, Mart1n said:

Dat zijn wel heel mooie waardes! Als je kijkt naar de acceleratietijd standaard en dan naar stage 1 dan denk je eerst: Hoe kan het dat hij langzamer accelereert, mar dan zie je even verderop dat de top van 193 is gestegen naar 230!!! en dat verklaart direct het verschil. INDRUKWEKKEND gewoon. Veel plezier en vlotte kilometers gewenst.😊😊😊😊

Grtzzz😎

Martin

Zijn inderdaad hele mooie waardes, had niet verwacht dat die zoveel eruit zou halen, ging zelf uit van een 145/150pk dat eruit gehaald zou worden.

Zonet even het Duits op geweest: vanaf 160kmh beginnen de spiegels te fluiten, nog doorgetrokken tot 190kmh (gps). Maar er zat nog meer in maar het gefluit was te irritant/te hard haha

11 hours ago, Grumpy91 said:

Zijn inderdaad hele mooie waardes, had niet verwacht dat die zoveel eruit zou halen, ging zelf uit van een 145/150pk dat eruit gehaald zou worden.

Zonet even het Duits op geweest: vanaf 160kmh beginnen de spiegels te fluiten, nog doorgetrokken tot 190kmh (gps). Maar er zat nog meer in maar het gefluit was te irritant/te hard haha

Dit herken ik wel! Spiegels fluiten soms al bij 150kmh en soms pas bij 190. Net hoe de wind staat :)

23 hours ago, Mart1n said:

Grtzzz😎

Martin

Accelereert ie langzamer na de chiptuning? Zo ervaar ik dat iniedergeval niet

Was vorige weekend ook in Duitsland, begon ook wel iets te fluiten maar eerder bij de 200 km p/u. Bij mij. Die spiegels zijn sowieso waardeloos, bestuurderskant trilt als een gek tijdens rijden. 

16 hours ago, Boris1998 said:

Accelereert ie langzamer na de chiptuning? Zo ervaar ik dat iniedergeval niet

Volgens mij keek hij naar acceleration time, maar dat is hoe lang de dyno gedraaid heeft. Zegt niets over de 'echte' acceleratie.

Spiegels die fluiten kun je niet echt wat aan doen, de USA versie heeft een soort vinnetjes erop wat ervoor moet zorgen dat je daar geen last van hebt. Ik heb mijn spiegels nog eens een beetje aangedrukt, op het plastic. Dat hielp een klein beetje, maar kan ook zijn dat de wind net wat anders stond.

On 18-6-2021 at 17:44, Ned said:

Was vorige weekend ook in Duitsland, begon ook wel iets te fluiten maar eerder bij de 200 km p/u. Bij mij. Die spiegels zijn sowieso waardeloos, bestuurderskant trilt als een gek tijdens rijden. 

Ik heb er alleen last van als de wind goed staat (schuin van voren, begint rond de 160 ongeveer zoals al eerder genoemd) anders eigenlijk niet maar ik heb nog geen 200 aangetikt op de autobahn. Bij mij bewegen ze iig niet.

On 17-6-2021 at 16:58, Mart1n said:

Grtzzz😎

Martin

De acceleratie tijd zit denk ik ergens net onder de 8 seconden denk ik van 0 naar 100. Interessanter is echter denk ik dat vooral de tijd van 100 naar 150 km/h enorm verbeterd is .

Volgens Flitsmeister heb ik (na de chiptuning) een acceleratie van 0 tot 100 gehaald in 6.192 seconden. Mijn 100-150 tijd weet ik niet maar merk wel dat hij veel beter door blijft trekken vanuit de 100.

2 hours ago, Grumpy91 said:

Volgens Flitsmeister heb ik (na de chiptuning) een acceleratie van 0 tot 100 gehaald in 6.192 seconden. Mijn 100-150 tijd weet ik niet maar merk wel dat hij veel beter door blijft trekken vanuit de 100.

Dat is wel heel rap, ik denk dat Flitsmeister iets te enthousiast is geweest daar. Desalniettemin zal het wel flink verbeterd zijn. Rond de 8 seconden is wel realistisch

Haha, dat is wel heel positief qua tijd. Je moet je niet echt laten misleiden door de tijden van Flitsmeister, dat komt niet in de buurt van wat de echte tijd is. Dat is helaas een nadeel van GPS. Rond de 8 zou zeker moeten lukken, misschien zelfs richting de 7. Maar 6,1 gaat je jammer genoeg niet lukken.

Jaa vind het ook net iets te snel om het te geloven haha. Binnenkort samen met een vriend maar eens kijken dat we timen voor 0-100 en 100-150.

8 hours ago, Grumpy91 said:

De MK7 ST met 182 pk doet er 6,8 seconden over dus de MK8 met 150 pk en vergelijkbaar koppel zal er net wat langer over doen. Maar net onder de 8 vind ik heel fatsoenlijk zeker voor de prijs.

Ben benieuwd naar de waardes als je het klokt samen met een vriend. 

@Fictions en Skippy,

Ik keek inderdaad naar de acceleration time in de uitdraai. Staat natuurlijk helemaal los van acceleratie in de praktijk. Maar het blijft indrukwekkend🙂.

Grtzzz, Mart1n

Share

• Create New...