Jump to content

auto start niet

Recommended Posts

hallo leden,

kunnen jullie me helpen met een groot mysterie.

de mysterie is dat het contact en dashboard het doen maar starten ho maar.

niemand weet wat het probleem is zelfs ford niet.

onderdelen die vervangen zijn:

- start onderbreken

- computer zelf

-startmotor

hij is bij ford ook al geweest voor opnieuw inleren waar dat heeft de mysterie niet opgelost. 

we hebben wel nog een kabeltje gevonden die kapot was van de computer naar de dashboard, werkte ook niet 

weet jullie misschien meer wat het kan zijn, laat het graag weten.

vriendelijk groet 

jeffrey

8 hours ago, allesklusser said:

Je hebt nog steeds een MK6?

Wat zijn precies de verschijnsel bij niet willen starten? De auto staat nu aan de kant omdat ie helemaal niet wil starten of is het een soms wel niet geval?

nou hij start helemaal niet en dat is al 5 weken zo.

Dat weet niemand, ik heb de accu verwisselt omdat de andere accu moest vervangen worden door schimmels en al, sinds die tijd doet hij  het niet. Heel veel mensen zieden dat het de start onderbreken was maar die is na gecontroleerd en gemaakt.

2 hours ago, allesklusser said:

Maar gaat de startmotor wel iets doen? Gaat de startmotor wel draaien en slaat ie na een paar seconden af?

die is zelfs vervangen ik dacht misschien aan de start relais ofzo maar die waren goed.

ik weet morgen ook pas van de garage meer.

plus ze zouden me app als ze het echt niet meer wisten, dat is niet gebeurt misschien vergeten of toch wel gelukt

Als de startmotor niet wil gaan draaien dan moet dat voor een goede autotechneut met een goede basis elektro achtergrond te vinden zijn. Leuk diagnose klusje eigenlijk wel.

Achter het handschoenenkastje is startrelais R94 te vinden die weer het relais van de startmotor zelf aanstuurt. Zekering F14 moet ook heel zijn en de schakelaar van het contact / draaislot uiteraard.

Share

• Create New...