allesklusser Posted June 2, 2021 Report Share Posted June 2, 2021 Voorheen eens uitgeprobeerd maar er bleef slechts stank en verbrandde lampjes voor de kentekenverlichting als resultaat. Maar hé hé eindelijk iets goed, zeer goed betaalbaar en zijn hier te koop: https://www.aliexpress.com/item/32609286733.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3eba4c4dx7tf0c Let wel, deze LED's zijn uiteraard alleen geschikt voor non CAN-BUS zoals toegepast bij de MK6 / 6.5 en 7 Een uur lang op een voeding met 14 volt aangesloten en werden minder heet dan de gebruikelijke gloeilamp versie. De polariteit is niet aangegeven maar je moet dit even uitproberen wat plus of min is en de levensduur gaan we meemaken. Ze geven een mooi helder wit/blauw licht en zover ik weet is dit toegestaan. Er loopt een stroompje van tussen de 50 en 60 mA en gebruiken dus minder dan 1 watt aan vermogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted June 2, 2021 Report Share Posted June 2, 2021 Weet je wat de voltage drop over het geheel is? rond de 12v, 9v of 3v? Het zou mij namelijk niets verbazen als ze geen voorloopweerstanden er in stoppen en gewoon de diode als weerstand gebruiken met voldoende Vf om de relatieve spanning laag te houden en daardoor de stroom te beperken. Als het geheel wel maar 3v drop heeft dan lijkt het mij dat het geheel enkele leds parallel heeft en dan verwacht ik met 50mA niet echt issues door de voorloopweerstand. Ziet er in ieder geval netjes uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim.A Posted June 30, 2021 Report Share Posted June 30, 2021 Ik heb er ook van Ali al 3 jaar inzitten, werken perfect. Worden niet heet. Zal eens kijken welke dit zijn. (Wel MK7.5) Zie post (foto's) Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted June 30, 2021 Author Report Share Posted June 30, 2021 Mooi Tim, ze houden zich prima dus. Jammer dat het grote Alifeest per morgen voorbij is voor kleine dingen zoals deze, met dankzegging aan de EU die ineens zo' n hekel hebben aan de Chinezen lijken te hebben, terwijl ze zelf toestaan dat zowat alles uit China hier geimporteerd wordt, waarbij het nog meevalt dat je er geen kinderen kunt bestellen. Ledjes per twee stuks drie euro, BTW 21% voor Nderland en voor PostNL, jawel, 4 euro afhandelingskosten. Ik heb iets besteld van ook 3 euro in begin juni en is al drie weken op het douanedepot voor inklaring. Het wordt pas 15 juli uitgeleverd zeggen ze, dus raadt eens, goed geraden. PostNL kan naar die 4 euro fluiten en ik naar mijn 3 euro dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted July 1, 2021 Report Share Posted July 1, 2021 18 hours ago, allesklusser said: terwijl ze zelf toestaan dat zowat alles uit China hier geimporteerd wordt Zeker, maar daat word gewoon importheffing en btw over betaald en dat is gewoon oneerlijke concurrentie met lokale shops en dat is waar het over gaat, het gaat de staat er niet om dat het uit China komt. Overigens is 4 euro een stuk minder dan de 15 die het ooit was, dat was echt gewoon uitbuiting. Als ik nu naar kijk gaan de meeste grote shops gewoon voorheffen via het OLSS (dus geen 4 euro achteraf) en ali doet dat gewoon via aan het 1 loket systeem dus je draagt btw direct af bij afrekenen en geen naheffing van postnl/dhl. Net even getest aangezien ik nog iets moest hebben van 25 euro en dat voorheen dus extraduur was door postnl: kosten zijn hetzelfde en nu rekenen ze gewoon btw bij betalen, ofwel je betaald 21 procent meer maar voor die kleine dingen maakt dat ook weinig uit aangezien die hier 10x zo veel kosten of niet te vinden zijn. Niet veel veranderd en je hoeft geen 4/7 euro (of 15) aan postnl af te tikken mocht je een keer over de 21 euro heen gaan. Eigenlijk wel beter want nu hoef ik niet meer op te letten of het geheel over de 21 euro heen gaat bij overijverige alishops die het werkelijke bedrag+verzendkosten op de inklaarformulieren zetten in plaats van los specificeren (waardoor je soms net over de 21 euro heen ging. ..). Vervelend dat het pakket nu bij de douane ligt (en je dus gezeur krijgt) maar in het algemeen zie ik het als verbetering en niet als achteruitgang. Mijn lampjes zijn overigens ook nog onderweg dus ik verwacht ook die te weigeren want ook ik ga geen 4 euro aan postnl aftikken voor zoiets. Soms heb je geluk, soms niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim.A Posted July 14, 2021 Report Share Posted July 14, 2021 On 30-6-2021 at 16:01, allesklusser said: Mooi Tim, ze houden zich prima dus. Jammer dat het grote Alifeest per morgen voorbij is voor kleine dingen zoals deze, met dankzegging aan de EU die ineens zo' n hekel hebben aan de Chinezen lijken te hebben, terwijl ze zelf toestaan dat zowat alles uit China hier geimporteerd wordt, waarbij het nog meevalt dat je er geen kinderen kunt bestellen. Ledjes per twee stuks drie euro, BTW 21% voor Nderland en voor PostNL, jawel, 4 euro afhandelingskosten. Ik heb iets besteld van ook 3 euro in begin juni en is al drie weken op het douanedepot voor inklaring. Het wordt pas 15 juli uitgeleverd zeggen ze, dus raadt eens, goed geraden. PostNL kan naar die 4 euro fluiten en ik naar mijn 3 euro dus. Dat is zeker balen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fictions Posted July 14, 2021 Report Share Posted July 14, 2021 9 hours ago, Tim.A said: Dat is zeker balen ... Pakketjes besteld na 1 juli hebben dit probleem niet meer. IOSS is inmiddels breed beschikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted July 15, 2021 Author Report Share Posted July 15, 2021 Oh, dit kende ik nog niet dus. Mijn laatste pakketje werd trouwens na 1 juli alsnog zonder heffingen in de brievenbus gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts