Jump to content

Goede kentekenverlichting buisledlampjes bij Aliexpress

Recommended Posts

Voorheen eens uitgeprobeerd maar er bleef slechts stank en verbrandde lampjes voor de kentekenverlichting als resultaat.

Maar hé hé eindelijk iets goed, zeer goed betaalbaar en zijn hier te koop: https://www.aliexpress.com/item/32609286733.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3eba4c4dx7tf0c

Let wel, deze LED's zijn uiteraard alleen geschikt voor non CAN-BUS zoals toegepast bij de MK6 / 6.5 en 7

Een uur lang op een voeding met 14 volt aangesloten en werden minder heet dan de gebruikelijke gloeilamp versie. De polariteit is niet aangegeven maar je moet dit even uitproberen wat plus of min is en de levensduur gaan we meemaken. Ze geven een mooi helder wit/blauw licht en zover ik weet is dit toegestaan.

IMG_20210602_123446-vi.jpg

Er loopt een stroompje van tussen de 50 en 60 mA en gebruiken dus minder dan 1 watt aan vermogen

IMG_20210602_123850-vi.jpg

IMG_20210602_123523-vi.jpg

Weet je wat de voltage drop over het geheel is? rond de 12v, 9v of 3v? Het zou mij namelijk niets verbazen als ze geen voorloopweerstanden er in stoppen en gewoon de diode als weerstand gebruiken met voldoende Vf om de relatieve spanning laag te houden en daardoor de stroom te beperken. Als het geheel wel maar 3v drop heeft dan lijkt het mij dat het geheel enkele leds parallel heeft en dan verwacht ik met 50mA niet echt issues door de voorloopweerstand. Ziet er in ieder geval netjes uit.

• Create New...