Jump to content

Recommended Posts

Beste forumleden er worden nog steeds, en meer auto's gestolen, alarm en startonderbreker worden omzeild en weg is de auto.

Lang geleden haalde ik bij( mijn) toenmalige auto de rotor eruit, en stopte deze in mijn broekzak als ik na een lange rit, de omgeving niet zo vertrouwde.Dat gaat nu niet meer op enkel bij de wat oudere auto's.

Zou het niet mogelijk ' kunnen" zijn dat er ergens in het circuit een stroomdraad via een omleiding wordt onderbroken die te doen heeft met het starten van de auto, maar dat dit niet lukt omdat de stroomdoorvoer is onderbroken.

Dit ( als het mogelijk is) zou natuurlijk in mijn bescheiden mening moeten gebeuren met een geisoleerde schakelaar, en ja dan ook nog via de zekeringenkast.

Of is zoiets met de ultra moderne techniek misschien niet mogelijk omdat een motormanagement systeem dan misschien een storing of electronische onderbreking signaleerd.

Ben benieuwd hoe daar over gedacht kan worden.

Ik laat altijd officieel alarm sijsteem monteren inkl certificaat men zegt wel alarm op een fiesta ? Nou ik vindt het een fijn gevoel en hoevaak worden er niet onderdelen van gestolen ,ik woon dan wel naast Amsterdam

De kans wordt kleiner Maar een ding als ze hem willen hebben ben je hem kwijt !

Volgens mij beschrijf je nu een aftermarket startonderbreker. Je kan prima de draad naar de startmotor afkappen maar dat moet je wel met capabele electronica doen. Als je het zelf wilt gaan doen: Simpel relaitje brand na 1 maal starten vast met de stromen die daar doorheen gaan. Pas dus op.

• Create New...