FDL Posted May 21, 2021 Report Share Posted May 21, 2021 Graag had ik van jullie wat aankoopadvies gehad, ik twijfel namelijk tussen 3 voertuigen. Het is de bedoeling de Fiesta te laten chiptunen en misschien is 1 van deze voertuigen daar beter geschikt voor dan de andere. Het gaat in de 3 gevallen om een vierdeurs benzine, telkens professionele verkoop dus allemaal met garantie. De eerste is dit model met 95 pk, 12/19, 17000km. De prijs heb ik naar beneden gekregen tot 10500€. Voordelen: goedkoopste van de 3, jongste van de 3, minst aantal km, cruise control. Nadelen: het is een 95pk en dit is een andere motor (misschien ook aandrijving?) dan de andere modellen. Kan deze de extra pk’s wel aan? https://link.2dehands.be/m1707277611?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios De tweede is dit model met 100 pk, 12/19, staat te koop bij een officiële Ford dealer voor 12000€ en is de duurste in het rijtje. Hier een korting krijgen wordt moeilijk vermoed ik. Voordelen: ander blok (kan misschien meer pk aan?), 6 versnellingen, gemoedsrust. Nadelen: duur, geen cruise control. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ford-fiesta-1-0-ecoboost-benzine-100pk-business-class-airco-pa-benzine-blauw-9772baf4-60c3-4342-9cf6-c5d7434f3e3e?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share De laatste in het rijtje is deze ST line van 2019 (maand en pk voorlopig onbekend). Kost 10500€ zo meenemen of 11000€ met garantie. Voordelen: ik vermoed dat dit een 100 of 125pk versie is dus ook een ander blok dan model 1, 17” velgen en sportieve vering, garantie. Nadelen: ouder/meer km, de handelaar die ‘Ford Repair’ noemt laat vermoeden dat het misschien een voertuig is dat hersteld is na een ongeval. Geen cruise control. https://link.2dehands.be/m1701004720?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios De eerste heeft mijn voorkeur omdat de ‘cijfers’ zeg maar het beste zijn en ook omdat deze reeds cruise control heeft en me dat de kost bespaard van dat achteraf te laten retrofitten. Graag jullie mening! Welke zouden jullie kopen en waarom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted May 22, 2021 Report Share Posted May 22, 2021 Je moet in dit geval echt niet naar de pk’s kijken. Dat gaat helemaal niets schelen. Garantie heb je ook vrij weinig aan als je hem gaat chippen, dat vervalt in principe. Kijk naar wat je als opties wilt en welk model je mooi vindt. Er zit enorm veel verschil in model met de ST Line. Ook heeft bijvoorbeeld geen van allen navigatie. Velgen of wieldoppen is hier ook weer een verschil. Cruise control is prettig als je veel rijdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted May 22, 2021 Report Share Posted May 22, 2021 Op Cruise control zou ik het niet laten afhangen is redelijk simpel achteraf in te bouwen en er zijn genoeg mensen op forum die dit kunnen en activeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim47 Posted May 22, 2021 Report Share Posted May 22, 2021 Welkom op het forum. Ik zou voor de laatste ST-line gaan mits de evt. schade goed te laten controleren, en 30.000 km is niks voor zo,n Fiesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted May 22, 2021 Report Share Posted May 22, 2021 Die 95pk kun je volgens mij minder "hoog" tunen dan de 100pk. Heb je daar al eens naar gezocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted May 22, 2021 Report Share Posted May 22, 2021 44 minutes ago, pwaltman said: Die 95pk kun je volgens mij minder "hoog" tunen dan de 100pk. Heb je daar al eens naar gezocht? Ik kom zelf bij beide 145pk tegen. Maar zoveel verschil zal er echt niet tussen zitten joh, daar merk je niets van. Ik zou naar alle andere aspecten kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted May 22, 2021 Report Share Posted May 22, 2021 Just now, martn said: Ik kom zelf bij beide 145pk tegen. Maar zoveel verschil zal er echt niet tussen zitten joh, daar merk je niets van. Ik zou naar alle andere aspecten kijken. Oh, ok dan ben ik waarschijnlijk in de war met de 1.1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 16, 2021 Author Report Share Posted June 16, 2021 Bedankt voor de feedback iedereen! De ST line was de volgende dag reeds verkocht, dus het is de eerste geworden. Intussen is hij ook al gechipt naar 150PK (gemeten met Dyno Pro geen echte rollenbank), maar dat had ik beter niet gedaan, het verbruik is flink gestegen, zelfs wanneer ik met cruise control rijd 😔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 16, 2021 Author Report Share Posted June 16, 2021 @martnhoe wist je dat van die navigatie? Aangezien het op de foto’s niet te zien is? Uiteindelijk geen probleem voor mij aangezien ik alles via CarPlay doe, maar ben wel benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 8 hours ago, FDL said: @martnhoe wist je dat van die navigatie? Aangezien het op de foto’s niet te zien is? Uiteindelijk geen probleem voor mij aangezien ik alles via CarPlay doe, maar ben wel benieuwd Omdat het navigatie knopje in het midden van het scherm mist. Er zijn maar 4 knopjes zichtbaar in plaats van 5. Wat dus heel vaak het geval is in Duitsland. Veel plezier met je auto! En is het verbruik wellicht hoger door je rechter voet? Mijn verbruik na het chippen is ook hoger, maar dat heeft bij mij zeker te maken met dat ik nog vaker lekker gas geef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FDL Posted June 17, 2021 Author Report Share Posted June 17, 2021 3 hours ago, martn said: Omdat het navigatie knopje in het midden van het scherm mist. Er zijn maar 4 knopjes zichtbaar in plaats van 5. Wat dus heel vaak het geval is in Duitsland. Veel plezier met je auto! En is het verbruik wellicht hoger door je rechter voet? Mijn verbruik na het chippen is ook hoger, maar dat heeft bij mij zeker te maken met dat ik nog vaker lekker gas geef. Nee hoor, zelfs op cruise control ligt het verbruik opeens 2l per 100km hoger, terwijl ik gewoon mijn snelheid aanhoud en het extra vermogen niet gebruik. Ik zal er straks een nieuw topic over maken, want heb de indruk dat er meer scheelt dan verbruik alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 Just now, FDL said: Nee hoor, zelfs op cruise control ligt het verbruik opeens 2l per 100km hoger, terwijl ik gewoon mijn snelheid aanhoud en het extra vermogen niet gebruik. Ik zal er straks een nieuw topic over maken, want heb de indruk dat er meer scheelt dan verbruik alleen Dat zou betekenen dat hij heel rijk inspuit. Gaat je catalysator leuk vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martn Posted June 17, 2021 Report Share Posted June 17, 2021 13 minutes ago, FDL said: Nee hoor, zelfs op cruise control ligt het verbruik opeens 2l per 100km hoger, terwijl ik gewoon mijn snelheid aanhoud en het extra vermogen niet gebruik. Ik zal er straks een nieuw topic over maken, want heb de indruk dat er meer scheelt dan verbruik alleen Ah, dat is wel een flink wat extra. Dat lijkt me inderdaad niet goed. Misschien de tuner eens benaderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts