Jump to content

ford fiesta 1.0 ecoboost chiptuning

Recommended Posts

Hallo allen,

Deze week een ford fiesta 1.0 ecoboost aangeschaf voor mijn vriendin met 100pk. 

Nu ben ik opzoek naar een bedrijf wat de auto kan chippen.

Heb diverse offertes opgevraagd en de meeste zitten rond de 300-399euro zonder testbank waarbij ze een vermogen van 145pk beloven. Vind ik persoonlijk aan de hoge kant.

Bij tunex hebben ze een actie t/m juni waar de auto voor 195euro gechipt kan worden naar 145pk zonder dyno.

Van mij hoeft de auto niet perse op de dyno. Of hij nou 135 of 145 pk heeft maakt voor mij niet zoveel uit. Ik wil er alleen wat meer 'pit' in hebben

Heeft iemand ervaringen met Tunex?

alvast bedankt!

Dyno is toch een must vind ik persoonlijk als je je wagen laat chippen, anders kan je evengoed zelf je wagen chippen met een Bluefin of ander toestel

Tunex heb ik ooit een auto laten chippen. Was weggegooid geld. Maar sommigen hebben wel goeie ervaringen. Ik niet! 

7 hours ago, Ned said:

Tunex heb ik ooit een auto laten chippen. Was weggegooid geld. Maar sommigen hebben wel goeie ervaringen. Ik niet! 

Wat bedoel je met weg gegooid geld? Weinig vermogen erbij? 

9 hours ago, samsonite said:

Wat bedoel je met weg gegooid geld? Weinig vermogen erbij? 

Ik heb ook bij Tunex laten doen. Zie mijn topic. Snap sowieso niet dat er telkens nieuwe aangemaakt moeten worden per gebruiker 😂

Totaal geen verschil gemerkt, dus weg gegooid geld. Was een Renault megane sport diesel 1.9 liter turbo, hier had je echt wel iets van moeten merken na het chippen. Maar helaas. Nu op de fiesta revo erop en dat is meteen BOEM WOW...... maar dit is mijn persoonlijke mening en ervaring. 

Een paar km van tunex heb je in Duitsland RSR Tuning, die doet ook revo, betaal paar centjes meer en heb er echt iets aan. Of je kunt ook naar Mebu, als dat dichterbij zit. 

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Woensdag 29 september gaat mijn Fiesta van 100pk naar de testbank,ziehier een copy van de mail , ach ja ...hij gaat naar BR-Performance.be

"Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 1.0T Ecoboost naar ca 145pk en 240Nm."

Groetjes BBU

55 minutes ago, BBU said:

Woensdag 29 september gaat mijn Fiesta van 100pk naar de testbank,ziehier een copy van de mail , ach ja ...hij gaat naar BR-Performance.be

"Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 1.0T Ecoboost naar ca 145pk en 240Nm."

Dat is wat ze 'standaard' uit de 1.0 kunnen halen zonder al te veel poespas, maar dat zijn prima waardes hoor. Ga je plezier van hebben :) 

Share

• Create New...