Jump to content

Hoi allemaal

Alicenl
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik ben nieuwe lid hier en vroeger heb ik af en toe het forum bekeken.

Ik ben eigenaar van een fiesta uit 2015. Heb eigenlijk een vraagje over de navigatie update. Op de Ford website heb ik via het vin nummber de software gedownload (in mijn laptop), daarna op de usb geplaats. Maar minn auto kon het niet herkennen. Wat achtergrond is de dealer zei dat ik kan niet de navigatie updaten zonder een sd kaart (te kopen), maar de Ford service heeft een mail gestuurd en het staat in de mai: Ik heb reeds voor u gekeken, voordat u een navigatieupdate kan uitvoeren dient u eerst de update die nu beschikbaar is te downloaden, dat doet u via de volgende link; Ford SYNC update | Ford NL.
Rechtsonderaan de webpagina, kunt u met uw vin nummer de juiste versie van uw update downloaden.

Weet iemand misschien of ik iets verkeerd gedaan heb of het kan gewoon niet (want mijn auto sync 1 heeft)? Alvast bedankt.

20 minutes ago, BlackFocus said:

Welkom hier 👍

Sync 1 kan jij niet via een usb updaten 

En de navigatie gaat via een sd kaart deze zit boven in je radio display en kan je goed kopen via marktplaats (zijn nieuwe)

Bedankt George. Wel raar dat Ford service zei dat het mogelijk is. 

18 minutes ago, wim47 said:

Allereerst welkom hier, vorigjaar een Fiesta 2015 gekocht de dealer heeft toen de nieuwste SD kaart mee gegeven.

Hoi Wim, veel plezier mee met je auto! Ik heb mijn in 2018 als tweedehandse gekocht.

1 hour ago, Alicenl said:

Wel raar dat Ford service zei dat het mogelijk is. 

Updaten zou wel gewoon moeten kunnen hoor.

Heb je onderstaande allemaal uitgevoerd?

Zo ja, anders een andere USB stick proberen.

Deze instructies helpen u met het updaten van uw SYNC 1.0 / 1.1-systeem naar de laatste softwareversie. De USB-update is geïnstalleerd op het systeem via het SYNC-menu. De USB-updateprocedure mag niet onderbroken worden en de motor moet blijven draaien tijdens de update om een continue voeding te verzekeren tijdens de update. Tijdens de update kunnen instellingen voor Bluetooth-verbonden apparaten worden verwijderd. Het kan zijn dat u uw mobiele apparaten opnieuw moet koppelen.

Download het bestand naar uw computer en bereid uw USB-stick als volgt voor:

1. Zorg ervoor dat u een USB-stick hebt met ten minste 2 GB capaciteit

2. Formatteer de USB-stick vóór de update naar FAT/FAT32-formaat (niet exFAT of NTFS)

Hoe formatteer ik mijn USB-stick?

Als de update op uw voertuig geïnstalleerd is, wordt een logbestand aangemaakt (op uw USB-stick). Gebruik deze pagina om het logbestand te sturen, zodat wij weten of uw systeeminstallatie gelukt is.

Om het bestand uit te pakken, kunt u tools gebruiken zoals WinZip, WinRAR en 7zip.

3. Vind het gedownloade bestand op uw computer

4. Pak de bestanden uit naar het hoogste niveau (hoofdmap) van uw USB-stick

5. Verwijder de USB-stick veilig uit uw computer en stap in uw voertuig

6. Zet de motor van uw voertuig aan en zorg dat de motor tijdens het hele updateproces draait

7. Als u start-/stopcontrole hebt, deactiveer deze dan om er zeker van te zijn dat de motor blijft draaien

8. Zet de radio aan

9. Steek de USB-stick met de updatebestanden in de USB-poort van uw voertuig

10. Druk op Menu en selecteer 'SYNC-instellingen' met de 'OK'-knop

11. Druk op het pijltje naar beneden, ga naar 'Installeren op SYNC' en selecteer het

12.'SYNC-installatie starten' wordt weergegeven

13. Selecteer 'Ja' met de linker schermtoets

14. 'SYNC-bestand wordt geïnstalleerd' wordt weergegeven, gevolgd door 'SYNC wordt opnieuw opgestart'

15. U hoort een stem die aangeeft dat de installatie bezig is.

16. Op dit moment wordt het 'SYNC-instellingen'-menu 20 minuten lang weergegeven. Druk gedurende deze tijd niet op een knop en zet de auto niet uit.

17. Als de installatie is voltooid, hoort u een stem. Deze vertelt dat de installatie is voltooid en het systeem opnieuw zal worden opgestart.

18. Vervolgens wordt 'Installatie voltooid' weergegeven en duurt het ongeveer twee minuten voor het systeem weer normaal functioneert.

1 hour ago, keesevo said:

Updaten zou wel gewoon moeten kunnen hoor.

Heb je onderstaande allemaal uitgevoerd?

Zo ja, anders een andere USB stick proberen.

Deze instructies helpen u met het updaten van uw SYNC 1.0 / 1.1-systeem naar de laatste softwareversie. De USB-update is geïnstalleerd op het systeem via het SYNC-menu. De USB-updateprocedure mag niet onderbroken worden en de motor moet blijven draaien tijdens de update om een continue voeding te verzekeren tijdens de update. Tijdens de update kunnen instellingen voor Bluetooth-verbonden apparaten worden verwijderd. Het kan zijn dat u uw mobiele apparaten opnieuw moet koppelen.

Download het bestand naar uw computer en bereid uw USB-stick als volgt voor:

1. Zorg ervoor dat u een USB-stick hebt met ten minste 2 GB capaciteit

2. Formatteer de USB-stick vóór de update naar FAT/FAT32-formaat (niet exFAT of NTFS)

Hoe formatteer ik mijn USB-stick?

Als de update op uw voertuig geïnstalleerd is, wordt een logbestand aangemaakt (op uw USB-stick). Gebruik deze pagina om het logbestand te sturen, zodat wij weten of uw systeeminstallatie gelukt is.

Om het bestand uit te pakken, kunt u tools gebruiken zoals WinZip, WinRAR en 7zip.

3. Vind het gedownloade bestand op uw computer

4. Pak de bestanden uit naar het hoogste niveau (hoofdmap) van uw USB-stick

5. Verwijder de USB-stick veilig uit uw computer en stap in uw voertuig

6. Zet de motor van uw voertuig aan en zorg dat de motor tijdens het hele updateproces draait

7. Als u start-/stopcontrole hebt, deactiveer deze dan om er zeker van te zijn dat de motor blijft draaien

8. Zet de radio aan

9. Steek de USB-stick met de updatebestanden in de USB-poort van uw voertuig

10. Druk op Menu en selecteer 'SYNC-instellingen' met de 'OK'-knop

11. Druk op het pijltje naar beneden, ga naar 'Installeren op SYNC' en selecteer het

12.'SYNC-installatie starten' wordt weergegeven

13. Selecteer 'Ja' met de linker schermtoets

14. 'SYNC-bestand wordt geïnstalleerd' wordt weergegeven, gevolgd door 'SYNC wordt opnieuw opgestart'

15. U hoort een stem die aangeeft dat de installatie bezig is.

16. Op dit moment wordt het 'SYNC-instellingen'-menu 20 minuten lang weergegeven. Druk gedurende deze tijd niet op een knop en zet de auto niet uit.

17. Als de installatie is voltooid, hoort u een stem. Deze vertelt dat de installatie is voltooid en het systeem opnieuw zal worden opgestart.

18. Vervolgens wordt 'Installatie voltooid' weergegeven en duurt het ongeveer twee minuten voor het systeem weer normaal functioneert.

Hoi Kees, bedankt voor de stappen. Idd heb ik die instructies ook en alles ging goed t/m stap 13. Ik zal eens proberen met een andere usb.

18 minutes ago, Steelmaster said:

Thanks daar is ook nog wel het 1 en ander aan verbeterd 

Dat is terug te vinden in mijn project pagina Steelmaster molten orange ST 

Ik ga verder kijken op het project pagina. Ik heb dezelfde auto (van het uiterlijk), alleen niet ST 😜

• 1 year later...

Hallo,

Ik heb sindskort een fiesta uit 2014 met sync1.1 navigatie. Nu heb van alles geprobeerd om het te laten werken met het gevolg dat sync mijn mobiel niet meer ziet en ik de sync app ook niet meer op mijn mob krijg.

Ben een beetje radeloos 😩