Jump to content

Niet lager, wel minder overhellen?

Recommended Posts

2 hours ago, Aarnout said:

@Boris1998Heb je ook al aan een veerpootbrug gedacht ?

Ja die heb ik als optie voorbij zien komen, maar ik denk niet dat die zoveel verschil maakt als dat die vering doet bijv

24 minutes ago, Boris1998 said:

Ja die heb ik als optie voorbij zien komen, maar ik denk niet dat die zoveel verschil maakt als dat die vering doet bijv

Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat het veel verschil maakt ,het maakt de carrosserie een stuk stijver je kan veel stabieler een bocht door een nadeel als je dit vaak doet slijten je achter banden vlotjes en voor de prijzen van die dingen kan je een gok wagen en zelf ervaren

Overhellen kun je verminderen door stijvere veren en/of stijvere stabilisatorstangen. Maar op de voorwielen wil je juist GEEN stijvere stabi-stang, want dit geeft meer onderstuur (of minder overstuur). Aan de achterkant heeft de Fiesta een torsie-as en geen 'losse' stabi-stang, dus zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Dus je zou in mijn ogen alleen stijvere veren kunnen overwegen, maar dit gaat wel ten koste van het comfort.

10 hours ago, Franciscus said:

Overhellen kun je verminderen door stijvere veren en/of stijvere stabilisatorstangen. Maar op de voorwielen wil je juist GEEN stijvere stabi-stang, want dit geeft meer onderstuur (of minder overstuur). Aan de achterkant heeft de Fiesta een torsie-as en geen 'losse' stabi-stang, dus zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Dus je zou in mijn ogen alleen stijvere veren kunnen overwegen, maar dit gaat wel ten koste van het comfort.

Ik ga inderdaad achter die veren aan, comfort heb ik toch al niet dus dat ben ik wel gewend ondertussen. Ben benieuwd of het zoveel verschil nog in comfort zal maken.

• Create New...