Jump to content
Fiestaclub.nl
TimoW

Fiesta MK6 St150 300mm rem upgrade

Recommended Posts

Heb even wat zoekwerk gedaan en heb gelezen dat de rem upgrade van de standaard fiesta st 278mm remmen naar de 300 mm remmerij niet heel veel moeite is. De remklauw zal als ik het goed zeg het zelfde zijn als die van de Focus st170 maar de remzadels niet? Waar kan ik deze st170 remzadels kopen? als ik deze heb en 300mm schijven koop heb ik volgens mij alles wat ik nodig heb om de upgrade te doen als ik het goed heb?

P.s. ook gelezen dat ik de standaard m10 gaten m12 moet boren?

Ik lees hier Bij Pumaspeed dat je inderdaad moet uitboren. Daar zijn ze ook verkrijgbaar. 
(Hou wel rekening met importheffingen als je het laat opsturen vanuit de UK!)

On 6-4-2021 at 20:42, TimoW said:

Heb even wat zoekwerk gedaan en heb gelezen dat de rem upgrade van de standaard fiesta st 278mm remmen naar de 300 mm remmerij niet heel veel moeite is. De remklauw zal als ik het goed zeg het zelfde zijn als die van de Focus st170 maar de remzadels niet? Waar kan ik deze st170 remzadels kopen? als ik deze heb en 300mm schijven koop heb ik volgens mij alles wat ik nodig heb om de upgrade te doen als ik het goed heb?

P.s. ook gelezen dat ik de standaard m10 gaten m12 moet boren?

St170 en mondeo mk3 hebben een m12 gat in het fussee.

Je kunt een st170 schijf kopen met een mondeo mk3 remzadel en remklauw of een complete st170 setup ergens zien te scoren.

St170 heeft als het voordeel dat er meer opties qwa remblokken zijn.